Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Tjohoo så mycket godis :-))

Av Flygmyran Salza - 8 november 2010 17:05

Jag gillar det där med klickerträning, man får så mycket godis då   Matte har ju fått för sig att vi ska "lära bort" en massa slarv, som hon kallar det. Och då använder hon klickern för att jag ska fatta när jag gör rätt...  hur dum tror hon att jag är egentligen???


Fast säg inte det till henne....     hon får gärna tro att jag behöver det där klicket för att förstå, då får jag massor av godis i fortsättningen också.


Idag när vi var ute på vår promenad så jagade jag sork. Jag fick inte tag på någon    men nedrans så kul det var i alla fall. Jag for som ett torrt skinn där i grästuvorna, och när det var som allra mest spännande så hände det nåt konstigt med mina öron.


Dom funkade helt enkelt inte som dom skulle....     


Matte morrade nåt om att jag var olydig, men så var det absolut inte. Jag är aldrig olydig....     däremot så prioriterar jag ibland mattes hojtanden lite olika, beroende på vad jag gör just då.


Men idag hade jag nog fått lite gräs i öronen, eller nåt sånt.... men olydig var jag absolut inte.  Det fanns massor av sork där vi gick idag, så det var säkert så att det sprätte in både gräs och jord och annat grejs i öronen när jag grävde.   

   

Nu har jag käkat middag, det var både lite kyckling och lite lax i min middag idag så det var riktigt lyxigt gott..  Egentligen borde jag få sån mat varje dag, men matte har nån konstig idé om att jag ska äta såna där hundmatskulor.


Det är väl inget större fel på dom i och för sig, men lax och kyckling är liksom väldigt mycket godare.   


Nu ska jag ta en liten middagslur, sen hoppas jag att vi ska träna igen... med klickern....    


Vaddå matgalen...?!?!?!?  Jag...?????  Inte alls....!!!     




 
 
Ingen bild

Tilly och Lisa

8 november 2010 20:51

Apropå gräs i öronen, Lisa har fått en dumstrut för hon kan inte låta bli ett sår och hon hör ABSOLUT inget med den runt halsen trots att matte säger att den borde fungera som en ljudtratt. Jag hör ju självklart allt!

Flygmyran Salza

10 november 2010 09:40

Nej, jag vet... med dumstrutar blir man döv. Nåt straff ska ni väl ha för att ni sätter på oss såna där saker ;)

 
Rudi

Rudi

9 november 2010 18:59

Jaaaaa! Klicker är superkul! Det blir så många korvbitar när klickern är framme. Världens bästa uppfinning, som en godisautomat ju!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Flygmyran Salza

10 november 2010 09:38

Ja, det där med bantning funkar liksom inte när matte använder klickern... och tur är väl det ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards