Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 4 november 2010

En bild på brorsan...

Av Flygmyran Salza - 4 november 2010 08:33

Ja, halvbrorsan då... eller styvbrorsan eller vad man ska kalla det. Han Teddy... cockerspanieln ni vet... han som fanns här när jag var pyttevalp, och som sedan försvann    


Matte upptäckte i alla fall att han finns på bild på SSRK Västernorrlands hemsidas startsida. Hon minns inte (hon är senil!!!) att hon skickat in nån sån bild på honom, men det har hon antagligen gjort... i nåt sammanhang för länge sedan.


Kul att se honom där i alla fall... han var en duktig hund, han också.   

  

Vet ni att det är massor av folk som tror att jag också är en cockerspaniel    Inte för att det är nåt fel med att vara en cocker direkt, men lite förnedrande är det att folk inte vet att en springerspaniel kan vara svart och vit.


Dom som tror fel, ursäktar sig nämligen alltid med att dom inte visste att det fanns "såna springerspaniels", och med det menar dom svart-vita.


Dåligt säger jag om det...  vi som är svart-vita är ju absolut finast av allihop, det borde alla känna till.     


Igår badade jag...  inomhus alltså. Det är inte så himla kul tycker jag, mycket bättre när man får bada utomhus. Fast matte påstår att det är för kallt för såna bad nu... utomhus alltså. Och så hade hon sånt där schampo och sånt ni vet... så nu luktar jag gott påstår hon. Precis som att jag inte alltid gör det...     

   

I alla fall så befarar jag att det är dags för trimbordet snart nu då. Jag har hört att hon gnäller om att saxar och sånt blir förstörda av smutsig päls, så nån baktanke har hon säkert med det där badet.


Och Ibsen blev klippt häromdagen.... hon brukar bli inspirerad då, och ta mig också i samma veva, så det är nog i stort sett kört för min del förstår jag.   


Jaja, vi ska alla den vägen vandra....  med jämna mellanrum...     


Idag skiner solen igen, och idag ska vi ut och träna, det ska bli kul.  Igår regnade det när vi var ute, men det är bara matte som är lite pjåskig och inte gillar det. Mig kvittar det lika, bara jag får vara ute.....



   



 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

4 november 2010 09:07

Du kan hälsa din matte att din mamma badade utomhus (och tog en riktig simtur) den 30 november när hon var knappa 1 år. Så inte sjutton är det för sent att bada i sjön inte. Och mamma hälsar att då slipper man schampoo.

http://www.kvistagrans.com

Flygmyran Salza

6 november 2010 14:08

Jag tänkte väl det... att det är min matte som är alltför sträng. Inget roligt får man göra i det här huset... :(

 
Kicki  o Celda

Kicki o Celda

4 november 2010 18:40

Men din matte badade ju ute för någon dag sedan :)
Jag ska hälsa Celda om kopplet... Jag tror hon redan vet det men ibland glömmer hon bort det då barnen springer före henne... för då vill hon ju så gärna springa efter.

http://kickilinaz.blogg.se

Flygmyran Salza

6 november 2010 14:06

Just det!! Det ska jag påminna matte om :) Celda är ju bara ett litet barn hon också... hundbarn alltså ;)... inte så konstigt att hon glömmer sig ibland och vill springa med de andra barnen.

 
Rudi

Rudi

4 november 2010 22:09

Jo, det är likadant här. Svart/vita springrar anses ganska sällsynta. Jag har sån rackarns tur så min matte kan ingenting om trimning och sånt, och något trimbord äger hon alls inte. Det innebär att jag ser rufsig och tufsig ut men jag slipper stå still och friseras. Jag gillar inte att stå still för länge åt gången.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Flygmyran Salza

6 november 2010 14:04

Du är en kille med tur du ;) Jag gillar inte heller att bli friserad,men matte psåtår att det räcker med att hon ser ut som ett åkerspöken, jag behöver inte också göra det. Fattar nada jag... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards