Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Det är ju så jäkla typiskt!

Av Flygmyran Salza - 25 oktober 2010 09:50

Hon bara lovar och lovar, min matte   Och att man ska hålla sånt man lovar, det borde hon veta.


Den träningen som hon pratar vitt och brett om, den blir det noll av varenda dag. Och inga kycklinghjärtan så långt ögat når...     

  

Igår drog hon iväg ut i skogen med oss, och de är ju kul på sitt sätt det också, men nån lydnadsträning blir det inte då.


Men igår gick vi.... och gick vi... och gick vi... och när vi till slut fram till bebyggda trakter igen, då ringde matte och frågade om  husse kunde hämta oss.   


Hon skyllde på att hon inte ville gå uppför hela den långa vägen som vi nyss hade gått nerför.... HA säger jag bara.... hon bara inbillar sig att det går uppför hela tiden. Det går faktiskt nerför ibland också....    

  

Fast  Ibsen och jag hade lite kul i alla fall, det är spännande med helt nya skogar.    


Men skogarna här omkring är lite konstiga.   Vi går och går och går, och egentligen borde vi vara långt borta från både folk och fä efter ett tag, men så är det inte här.


Även om alla ljud från trafiken försvunnit och man kan tro att vi är mitt ute i storskogen, så rätt som det är så ser man t.ex toppen av en lyktstople.... mitt ute i skogen    


Då ramlar vi in på ett upplyst motionsspår helt plötsligt... och där går det långa lämmeltåg med folk.... 


Så var det igår, och då dök matte snabbt in i skogen på ett annat ställe... och det var väl kanske därför vi kom lite för långt bort så att säga....   

  

Men häromdagen när vi gick på gångvägarna här i området, då hände en annan sak.


Ibsen och jag sprang lösa som vanligt, men så svängde vägen i en skarp krök så matte sa åt oss att vänta. Jag ser inte om det kommer nån på andra sidan, sa hon, vänta där!


Och snälla och väluppfostrade som vi är så väntade vi... matte går ju så eländes sakta ibland.


Asch då, sa hon plötsligt, det springer en lös hund där runt kröken, KOM HIT! och det gjorde vi förstås, och matte kopplade oss.


Och när vi kom runt kröken så såg vi den lösa hunden... som inte alls var en hund utan ett litet rådjur.


Ett liiitet rådjur och ett litet större rådjur stod mitt på gångvägen och tittade på oss.


Vi stannade förstås, och efter en stund klev rådjuren iväg ner från gångvägen och in i en liten skogsdunge. Då stannade dom och käkade lite löv eller nåt.... och vi fortsatte vår promenad.


Men jag förstår att matte trodde att det var en lös hund först, för det lilla rådjuret var inte större än vad Ibsen är.  


Ja, det är konstigt här... rådjur som ser ut som hundar på gångvägarna och lyktstolpar ute i skogen.. ingen ordning på nåt    

  

Idag ränner matte fram och tillbaka till tvättstugan igen.... hoppas att hon har lite krafter kvar till lite träning sedan.


Solen skiner från en klarblå himmel idag också, det borde finnas en lag som säger att man måste gå ut och träna hund när det är sånt väder    

   

 
 
Kerstin

Kerstin

25 oktober 2010 13:53

Hälsa matte att kennelmamman snart kommer och hämtar en flygmyra om det inte blir ngn träning av. Någon ordning får det väl vara på löftena :-)

http://www.kvistagrans.com

Flygmyran Salza

26 oktober 2010 10:09

Ok...jag packar så att jag är redo när du kommer. Men jag måste hem till middan varje dag ;)

 
Rudi

Rudi

25 oktober 2010 18:20

Men nu skäms jag över min lilla ruschkanebravad! Det var en rejäl kana du hittat att åka på! Tufft, bruden!
Lyktstolpar i skogen, det vore en önskedröm för matten som redan är trött på att gå promenader i becksvarta natten. Och det är bara början av den mörka tiden!
Jo, jag kan tänka mig vilket röj det skulle bli om vi fick härja fritt en stund, snygging!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Flygmyran Salza

26 oktober 2010 10:08

Yes, jag är en tuff brud ;) skojar bara... men jag är i alla fall pigg på det mesta för det mesta :)

 
Kerstin

Kerstin

26 oktober 2010 10:46

Middag kan du få här. Jag lovar att du kommer att gilla torrfoderet med lite färskfoder iblandat. Det gör i alla fall mina tjejer. Somliga lite för mkt kanske.

http://www.kvistagrans.com

Flygmyran Salza

26 oktober 2010 10:57

Det där med färskfodret låter bra. Jag kan gärna ta bara sånt i min skål... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards