Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Diskmaskin till salu!!

Av Flygmyran Salza - 10 oktober 2010 17:41

Är det nån som behöver en ny diskmaskin så har vi en till salu här. Den är ganska så ny, bara nåt år gammal, så där rostfri ni vet... som är så himla poppis nu... eller kanske var det för ett tag sedan det var populärt... inte vet jag.    

 

I den här kommer man inte åt!!!    Och den står på fel sida också... den finns på vänster sida av matte när hon plockar bort disken, den ska vara på höger sida för det är det som jag är van vid.

 

Över huvudtaget så är det här nya köket ganska så värdelöst. Inget stämmer med det gamla köket, och när matte lagar mat påstår hon att jag är i vägen    

 

Har ni någonsin hört nåt så dumt...?!?!?!?

 

I alla fall så vill jag ha en ny diskmaskin! Och om ni kommer hit och hämtar den vi har nu, så måste ju matte köpa en ny, och då ska jag minsann vara med och se till att den blir "slicka-rent-vänlig".

  

Idag har jag fått träna sök en stund. Det var kul!!    Och så fick jag  (och dom andra också förstås!) springa en lång budföring... flera gånger... tänk att det kan vara så himla kul att få springa i full fart på en stig i skogen.    

 

Jag förstår verkligen varför jag tillhör en ras som heter "springer"... att springa är bland det allra roligaste som finns tycker jag.   

 

Mindre roligt är att matte funderar på att starta en egen blogg, och därmed lägga ner min blogg.    Hon påstår att hon inte kan hålla reda på två bloggar, och att det finns en massa saker som hon vill skriva om själv.

 

Och det kan hon väl göra om hon vill... men jag vill ha min  blogg kvar! Hur ska jag annars komma till tals???

 

Hon får ju låna min blogg om hon ber snällt, men det räcker inte påstår hon. Hon har nån sorts konstig sjukdom som heter "skrivklåda" och den gör att hon ibland bara MÅSTE skriva...  och det handlar inte alltid om sånt som är lämpligt att skriva om i mn blogg... påstår hon.

 

Knepigt tycker jag.... att jag ska gå miste om min blogg bara för att matte vill ha en egen....   

 

Men vi får väl se... i bästa fall så ändrar hon sig. Hon är bra på det, min matte... att vela fram och tillbaka alltså    

     

Nu ska jag ta mig en liten tupplur...  jobbigt att springa runt i skogen och leta reda på snurriga människor som villat bort sig.     

 

 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

10 oktober 2010 18:01

Hallå där hälsa du din matte att om hon lägger ner din blogg så skall du hämnas.
Jag lovar att hjälpa till med förslag på allehanda ofog.
Du kan få låna Ruth för hon är för tillfället rysligt duktig på sånt :-)

http://www.kvistagrans.com

Flygmyran Salza

10 oktober 2010 18:05

Jodå, jag ska klura ut nån hiskelig hämnd... har Rut nåt bra idé, så säg åt henne att berätta för mig. ;)

 
Pia

Pia

10 oktober 2010 18:04

Jag håller med dig Salza att matte nog får försöka hålla reda på två bloggar för din är himla bra så den vill vi ju fortsätta att kunna läsa i :)
Lycka till med övertalningskampanjen. Nosegnuggar och peppskall från gänget i Lilla Blidkulla..ja tre av oss iallafall för Boston han har fått privilegiet att få följa med husse på fågeljakt ikväll :( så vi får vara kvar hemma med matte fast vi får ju vår kvällsmat i tid skillnad mot han som får sent...hahaaa...ha de gott

http://www.lillablidkulla.se

Flygmyran Salza

10 oktober 2010 18:07

Så himla svårt... att välja mellan att få kvällsmat i tid eller att få jaga fågel ;) Fågeljakt är väl nästan det enda som kan vara ett giltigt skäl till att kvällsmaten är sen... :) Hoppas han hittade många fåglar!

 
Rudi

Rudi

19 oktober 2010 21:16

Nämen, jag som nyss hittat till din blogg vill ju inte läsa att din matte vill lägga ner den! Jag protesterar å det bestämdaste mot det! Hur ska jag då kunna lära känna dig bättre, snygging?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Flygmyran Salza

20 oktober 2010 07:42

Näe, jag tror inte att hon lägger ner den, inte just nu i alla fall. Hon låter mig härja här ett tag till har hon sagt :) Kul att du har hittat hit, för då har jag också hittat till dig, och du har så kuliga saker för dig jämt. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards