Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Det gäller att förnya sig här i livet.

Av Flygmyran Salza - 14 september 2010 18:11

Det där med att jaga katter är ju mitt stora intresse sedan barnsben. Det är skitkul      men det börjar bli lite oroande.


Dit vi ska flytta finns det ju mängder av katter, men matte påstår att jag inte får jaga dom.    Och då undrar ju jag förstås vad man annars ska ha katter till???


I vilket fall så hörde jag att husse häromdagen sa till matte att "henne får vi hålla kort när vi flyttat, hon kan ställa till med ett elände, hon".


Det låter ju inte så kul, så jag har beslutat mig för att hämnas. Eller... hämnas och hämnas... det är helt enkelt så att jag har skaffat mig ytterligare ett intresse.    

   

Det är lite inom samma område eller hur man ska säga... är man en jakthund så är man, då ägnar man sig ju helst åt sånt som har med jakt att göra.    


Och här kommer avslöjandet nu.......


Jag har börjat jaga hundar!  Nästan lika kul som att jaga katter.... det är bara det att när jag jagar hundar så blir husse och matte så jäkla förbannade, det blir dom oftast inte om jag jagar en katt.... knepigt      


Så fort jag ser en hund, och jag har god syn så jag ser dom på lååångt håll, då drar jag iväg i världens racerfart.  Det är nämligen så att hundarna brukar lägga svansen mellan benen och springa sin väg när jag kommer ångande i full fart... och det är KUL..    

  

Matte tycker för en gångs skull inte som jag. Och vad husse tycker, det ska vi inte prata högt om    sånt språk passar inte här i min blogg.

  

Ända tills häromdagen har jag bara passat på och jaga hundar när husse är med. Och han har gått hem till matte sen och berättat om mina bravader och varit skitförbannad. Och min matte har bara sagt att " så konstigt, så gör hon inte när vi är ute"   

  

Så, snäll som jag är, så tänkte jag häromdagen att det nu var dags att även matte skulle få se hur duktig jag är på att jaga bort främmande hundar.


Sagt och gjort....  vi var på en snabbprommis när vi var på väg till nya lägenheten häromagen, och där... långt där borta... skymtade jag en hund som sprang bredvid en cykel.


Jipppiiieee! tänkte jag, där går det undan, den tar vi!!  Och så la jag in turboväxeln och drog iväg.


Men helvete... nu är jag nästan döv kan jag tala om... nedrans så maatte skrek och gormade där långt bakom mig. 


Först tänkte jag inte alls bry mig utan fortsatte i full karriär, men mattes tonfall lät inte vackert så jag fann för gott att sakta in och invänta henne och Ibsen.


Och nu borde ju min matte bli god och glad när jag gjorde som hon ville, men hon är ju lite knäpp hon, som ni väl vet    


"KOM HIT din jäkla sopråtta", väste hon.... "jag ska mörda dig, din jäkla luspudel. KOM HIT!!!!!!".


HA, säger jag bara. Skulle ni frvilligt gå fram till nån som säger så??? Jag gjorde i alla fall inte det, lite självbevarelsedrift har man väl....     

  

Det gjorde inte matte gladare direkt... att jag stannade på säkerhetsavstånd alltså..  så till slut fann jag för gott att trots allt närma mig henne. Men för säkerhets skull så kröp jag hela vägen fram, med strupen blottad och svansen långt in under magen. Tänkte att det kanske, kanske skulle funka...    


HA... var det matte som sa nu... "tror du jag går på det där???? Res på dig ditt elände! Ställ dig upp och stå för vad du gjort!! "


"Asch då", sa jag lite besviket till matte, "jag trodde du skulle vekna lite när jag gjorde så där. Är du lika arg nu också?? "


"Jag är skitförbannad!", svarade matte. "Gör om det där en enda gång till och du har satt din sista potatis här i livet, det kan jag lova dig!"

  

Passar mig bra det, tänkte jag, men jag sa det inte högt. Jag är inte speciellt angelägen om att sätta några potatisar, så blir inte straffet värre än så, så tänker jag nog fortsätta att köra bort alla hundar jag ser i vår närhet.    

   


 
 
Kicki  o Celda

Kicki o Celda

14 september 2010 23:55

Hahahahaha ni är ju underbara....

http://kickilinaz.blogg.se

 
Doriz, Malin och Ruth

Doriz, Malin och Ruth

18 september 2010 08:01

Men Salza då nu blir även din uppfödare skitförbannad. Så där får man inte göra och jag kan meddela att sätta sin sista potatis är det samma som att DÖ. Och det vill du väl inte!!!! Sluta upp med att jaga både katter och hundar det får inte vi heller göra.

http://www.kvistagrans.com

 
Lina

Lina

18 september 2010 19:57

HAHAHAHA! Tack Salza för dagens skratt!! Du är ju för kul du, du och din matte :-D
Ett litet tips vore nog att hålla dig till att jaga katterna, när matte säger Luspudel, ja då är det fara och färde!

http://www.svartealgot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards