Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Äntligen...!

Av Flygmyran Salza - 12 september 2010 18:35

Äntligen fick jag ut i skogen och träna sök igen.... det var evigheters evigheter sedan så det var verkligen dags.   


Fast matte var lite sur i morse innan vi åkte. Det har varit solsken och fint höstväder i hur många veckor som helst, men just idag när vi skulle ut i skogen och träna... då spöregnade det.   


Men herregud... både matte och jag behöver krympa lite, så det spelar väl ingen roll om vi blir lite våta.....   

  

Kul var det i alla fall, att hitta folk i skogen alltså. Och gissa vad matte hade för godis idag...?  Kyckling... nedrans så gott det var..    


Fast jag fick vänta till allra sist och det var jag inte så nöjd med... matte påstod att hon fick ont i öronen, men hon får skylla sig själv. Idiotiskt att lämna mig kvar i bilen när hon själv håller på och roar sig i spöregnet bland granar och blåbärsris.   

        

Sen var vi till klubben där mattarna fick 1:a-pris-fika, men sen äntligen fick vi ut och träna lite igen. Fast det var alldeles för kort tid tycker jag.... ett par timmar eller så, tycker jag är lite mer lagom.    

  

Fast mindre roligt var att matte kom på att vi kanske missar klubbens söktävling om 3 veckor. Vi får nog inte vara med...    jäkla flyttkartonger skulle jag vilja säga, det är säkert deras fel alltihop.   

  

Nu känns det i alla fall lite bra att vara Salza. Jag har fått mat (fast som vanligt alldeles för lite)  och nu har jag sträckt ut mig på tröskeln in till sovrummet, där tänker jag ligga och ta mig en liten tupplur.


Matte gnäller alltid över att hon inte kan förstå varför vi så gärna ligger på trösklar och sover. Inget konstigt alls tycker jag....    brukar inte ni också göra det då och då???  


 
 
Doriz, Malin och Ruth

Doriz, Malin och Ruth

12 september 2010 19:06

Klart det är flyttkartongernas fel om ni missar tävlingen.
Trösklar att sova på ??????? Nej tacka vet vi soffor och sängar. Men ni kanske har packat ner dom :-)

http://www.kvistagrans.com

Flygmyran Salza

14 september 2010 18:11

Nej... matte sak itne ta med sin säng, säger hon :( Hon ska köpa ny.... undrar om jag ryms där också då??

 
Ingen bild

Sydney&Charlie

12 september 2010 19:11

Självklart ska man sova på trösklar. Då har man stenkoll på läget.

Flygmyran Salza

14 september 2010 18:10

Japp, precis så är det! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards