Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Flygmyran Salza - 9 september 2010 08:57

Häromdagen tillbringade vi flera timmar på det där nya stället dit vi ska flytta.Tomt och ödsligt var det där... det ekade till och med bara vi gick på golvet    Fast matte påstår att det kommer att alldeles överfullt sedan när vi får dit alla våra grejor....    


Och så fort matte öppnade dörren till uteplatsen och ställde upp en lång radda med kompostgaller där, så placerade sig Ibsen där ute. Han låg säkert och väntade på att husse skulle komma... men tji fick han där.    


Jag själv tillbringade tiden med att tassa efter matte. In i det ena rummet, lägga sig bekvämt tillrätta på det hårda golvet... ooopps....  upp igen när matte, med tumstocken i högsta hugg, gick in i nästa rum... lägga sig tillrätta igen... och så strax upp igen för nu skulle matte ut i köket.... och så vidare, och så vidare.


Undrar om det är mattes nya påfund för att motionera mig? För det blir inte så mycket annan motion nu för tiden inte...    

  

Fast när hon höll till i köket, då tyckte jag att det var himla bra. Hon hade nämligen tagit med en av mina Bia-bäddar och ställt den där, så då slapp jag att ligga på hårda golvet i alla fall.

  

Senare gjorde jag ju ett försök att bekanta mig mid grannens katt också, men det ska vi inte prata mer om säger matte....     

  

  

Idag ska dom (husse och matte och den snälla grannen) köra iväg en OTROLIG mängd skräp till soptippen. Gudars skymning vad människor samlar på sig....   

  

Själv har jag bara en matskål, en säck med mat, en (eller två egentligen) Biabäddar, några koppel och halsband, mina sök- och spårgrejor och lydnadsgrejor, ett täcke, ett par handdukar, och så ett par gamla ben och några leksaker... och mååånga bollar    


Det är lätt som en plätt att packa det....  en rygga räcker nästan. Matte har hållit på i flera veckor och är inte färdig än på länge.... knäppt...   Och det går nästan inte att komma fram här hemma, det står stora kartonger nästan överallt nu.


Och inga mattor finns det heller...    tur att mattes säng står kvar, och min ena Bia-bädd. Fast i den ligger nästan alltid Ibsen förstås...  Jaja, mattes säng är stor, så jag klarar mig nog så länge den finns.

  

Hoppas ni har det lite roligare än vad jag har..... det ska bli bättre säger matte, men det vete sjuttan.... den som lever får se.

  




Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards