Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Flygmyran Salza - 31 augusti 2010 17:36

Det där med att flytta, det är knepigt det. Inte för att jag vet riktigt vad det innebär, men rörigt blir det i alla fall, det vet jag nu.   


Nu börjar matte trava kartonger på varann både här och där, man kommer knappt fram längre, och bokhyllorna gapar tomma. I går bar dessutom husse ut nästan alla mattorna, och det gillar jag inte.    


Jaja, tänkte jag, han ska väl bara tvätta dom som vanligt, dom kommer nog snart tillbaka. Men det har dom inte gjort....


Tomma kala, kalla golv.... no good at all...    tur att min bia-bädd står kvar under mattes skrivbord.


Och skönt att mattes säng står kvar också, fast idag hörde jag henne muttra om att hon skulle köpa en ny säng när vi flyttar och att den gamla skulle slängas bort.


Hoppas att hon köper en säng som jag får plats i också.... nåt annat vore alldeles fruktansvärt hemskt.   


Det är som vanligt dåligt med träning, men vi har i alla fall fått våra promenader som vanligt... alltid något att glädjas åt. Men jag hörde att matte mumlade om att träningskompisarna skulle tävla till helgen.... men inte vi inte... orättvist kan man väl kalla det... eller???   

  

Snart är det snö och kallt igen, och då klagar matte återigen på att det inte går att träna och tävla..... hon har sumpat hela långa sommaren, min matte.

Vi som skulle göra så mycket roligt i sommar....      


Får väl låna ett av mattes favorituttryck... livet blir sällan som man tänkt sig.  

  




Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards