Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Flygmyran Salza - 23 augusti 2010 13:32


Kan det kanske vara landets största appellplan? Eller är det kanske ett flygfält?


Detta är i alla fall garanterat en del av landets bästa spårmarker...

  

och dom finns där mil efter mil.... jisses vilket hundtränarparadis     


Fast egentligen är det en gammal väl bevarad krigsflygplats. Både ett naturreservat och ett kulturreservat, så det gäller att välja rätt plats för att träna hundar.


Men det är ju rätt plats för vakthundar i alla fall....  så jag passar ju bra här.  



  


Men... jag gick på en blåsning närjag försökte sätta "kusinen" på plats förut.  Han må se lugn och timid ut på bilden, men han tänkte verkligen inte bli satt på plats av en springerspaniel inte.


  


"YEESSS..." hojtade han när jag i vanlig hysterisk stil försökte säga ifrån...  "Kom igen då så tar vi en fight... "    och det insåg jag ju att det var en dålig idé, så jag höll mig på säkert avstånd från honom sedan.   

   

Jaja, livet är inte som det brukar just nu...  ingen ordning på nånting skulle jag vilja säga.   


Och vet ni vad????? Igår tävlade matte.... med Ibsen...!?!?!?!

  

HA säger jag ju bara.... hon vet inte hon, vad jag viskade i örat på Ibsen innan dom drog iväg ut på planen.     


Det är MIN matte och hon ska inte tävla med nån annan än mig....

  

Ha det gott i solskenet... nu ska jag försöka smälta förnedringen som den där hemska schäfern utsatte mig för.... sedan ska jag nog gå ut på en liten kissrunda tror jag.   


  

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards