Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Tjena moss!

Av Flygmyran Salza - 19 augusti 2010 10:37


Nu var det länge sedan jag skrev nåt... men det har inte hänt så mycket här i huset. Matte packar och packar och packar. Och nästan allt hon packar kör dom sedan till soptippen...  undrar om det blir nåt kvar till vår nya lägenhet...?


Fast... det blir det nog... jag har hört hur matte muttrar uppgivet när hon funderar på vart alla grejor och alla möbler ska få plats.


Spelar ingen roll tycker jag, huvudsaken är att min matskål och säcken med min hundmat kommer med   

  

   

Men igår fick jag i alla fall äntligen träna lite sök igen, och det var kul..    En av träningskompisarna hade varit på kurs och hade nya idéer, och dom gillade jag. Springa i full fart ut i buskagen och käka tubost hos figgen... det kan ju lätt bli en favoritsyssla det.   

  

  

Men tidigare på dan igår så var det lite jobbigt. Jag tappade bort min matte  Det är liksom ingen ordning på den tanten alls....


Nu när matte är bättre i ryggen så får vi vår vanliga eftermiddagsprommis igen, men igår försvann tanten för mig.


Nedrans så jag letade, och Ibsen var till noll hjälp han. Han bara sprang och sprang och sprang... och när vi nästan sprungit slut på all ork vi hade, då äntligen hittade jag henne.   


Tanten hade gått vilse inne i skogen. Hon bara stod där, mitt inne i en massa granar och syntes inte alls från vägen där vi sprang fram och tillbaka. Hur knäppt som helst, man står väl inte bara där, när vägen går 25 meter därifrån...???  Fattar inget alls jag....


Fast när vi kom hem så berättade hon för husse, men då påstod hon att hon gömt sig för oss eftersom vi sprang iväg så långt före henne.


HA... säger jag bara... hon gick vilse, så enkelt var det. Fast det vill hon förstås inte erkänna     

  

  

I morse var vi i alla fall ute på promenad i området dit vi ska flytta. Husse hade ärende dit tidigt på morgonen, så matte åkte med och så tog vi en promenad där.


Och jisses så mycket spännande dofter det fanns där.    Dom var till och med så spännande att jag missade en katt... i alla fall om man ska tro på vad matte säger...  men det ska man kanske inte alltid    


Det finns massor av buskage och åkrar och fält där, och matte påstår att det smög en katt i åkerkanten bara ett par meter ifrån där jag var och snusade på något intressant. 

Men det tror inte jag på... jag skulle aldrig missa en katt...   

  


Vi hamnade i alla fall så småningom vid en liten sjö som finns där i området. Antagligen så är det väl nästan kö runt den där sjön i vanliga fall, när folk har vaknat till liv. Men nu var vi tidiga, och vi fick vara alldeles ensamma där.... skönt.


Matte påstår att det enda hon har emot såna där bostadsområden... det är att det kryllar av folk och hundar överallt. Men så är det ju, inget att göra något åt...


Så här såg det i alla fall ut i morse när vi gick där.... och det fanns en massa fåglar i vattnet också, men dom sa matte att jag inte fick jaga...  tråkigt   




   

Alla ni som bor i närheten känner väl igen er nu förstår jag     och då vet ni vart vi ska flytta också. Kanske vi ses där i krokarna nånstans framöver då   

   



 
 
stin@

stin@

19 augusti 2010 12:52

Fina bilder! Där blir det nog många bad framöver o pippijakt kan jag tro :-))

http://www.tansandtins.se

Flygmyran Salza

19 augusti 2010 13:33

Ja, hoppas kan man ju alltid :)

 
Kerstin

Kerstin

19 augusti 2010 13:02

Det ser bra ut det där Salza! Både katter och badplats, vilket paradis :-)

http://www.svartealgot.com

Flygmyran Salza

19 augusti 2010 13:32

Ja, vi får väl se om man får bada där... men det blir bra träning i så fall. Det kryllade av näckrosor där, såna där som snor sig runt benen när man simmar, du vet... ;)

 
Ingen bild

Kicki o Celda

19 augusti 2010 14:14

Jag tror att du kommer att trivas bra. Kanske vi syns någon gång för där brukar jag allt motionera.. dock utan hund än så länge...

Flygmyran Salza

19 augusti 2010 18:14

Då är det nog troligt att vi "springer på varandra" nån gång. Du får hojta, för tänk om jag inte känner igen dig utan Celda ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards