Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Jodå, vi lever.... men knappt.

Av Flygmyran Salza - 11 augusti 2010 11:05

Här gör vi inte många knop just nu.    Matte linkar omkring och ser ut som en ostkrok i ryggen ungefär....  och så gnäller hon hela tiden om hur ont hon har. 


Jisses så trötta vi är på hennes eviga gnällande nu...    Hon får väl se till att bli bra nån gång då...!

   

Och så pratar hon och husse om att vi ska flytta. Vad är det nu då??? Flytta... det minns jag inte att jag har gjort förr...?  Fast det har jag faktiskt, sa matte häromdagen, fast då var jag bara 8 veckor eller nåt sånt, så det minns jag inte nåt av.  


Nu ska vi bo i ett stort bostadsområde med grannar både här och där, och massor med hundar överallt... så säger matte i alla fall.  Hmmm... undrar hur det ska bli...??? Jaja, den som lever får se....

  

  

  

Matte städade i kameran häromdagen, och hittade bilder från en utflykt som vi gjorde för ett tag sedan. Vi var och hälsade på en bekant som bor vid havet några mil härifrån....  synd bara att det var grått och dimmigt just den dagen 


  

Men det fanns många stenar med spännande dofter där    



Och Ibsen försökte leka Följa John han, men jag tassade snabbt ifrån honom. Han tyckte det var lite klurigt att ta sig fram på de där stenarna, han...


Bekantingen bodde jättefint, stora havet och en liten vik på ena sidan av sin stuga.....


och på andra sidan låg det en liten skogstjärn.....     


  

Gissa vem av oss som tittar på människorna som står uppe på vägen, och vem som tittar på sjöfåglarna ute på vattnet?


Men det var vatten överallt alltså... det gillade jag... och husse.  Och så massor av sjöfågel förstås, men dom fick man inte jaga, sa matte... hmm..     

  

Jaja, det var då det... nu händer som sagt inget alls.    

  

Jag kanske ska ta min lilla kappsäck och flytta på egen hand istället....  inget kul här längre. Kanske kan jag hitta nån annan matte som har lite roligheter att erbjuda. En sån där ostkrok, som min matte har blivit, har man ju ingen som helst nytta av....     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards