Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

En värdelös matte....

Av Flygmyran Salza - 20 juli 2010 09:42


Japp, så är det   Igår var hon totalt värdelös, min matte. Hon påstod att hon hade ont i ryggen och knappt kunde röra på sig, men sjuttan vet...   

    

Visserligen  gick hon omkring som en gammal krokig kamel, men undrar om hon inte överdrev lite?

   

Hon kunde inte räta på ryggen påstod hon, och så sa hon att ena benet inte bar henne. Men herregud hon kan väl använda det andra benet då???

     

Hon linkade i alla fall omkring här hemma hela dan, höll sig i möblerna när hon gick, och var allmänt knäpp.... och hon orkade inte ens gå ut på promenad med oss, det fick husse göra istället. Men jag vet inte jag.....

    

När kvällen kom så linkade hon iväg till bilen och med mycket pustande och stönande så kunde hon sätta sig i den och köra iväg. Sedan kom hon inte hem förrän flera timmar senare... då kunde hon knappt gå alls.... men jag misstänker nog vad hon varit borta och gjort.   

   

Och det kan jag ju bara säga... att hon är ute på såna saker utan mig, det gillar jag inte alls!!!

  

Idag linkar hon också omkring och ser lidande ut.... hoppas att hon skärper till sig lite idag så att vi får vår vanliga promenad i alla fall.    

    

Idag ska Fabian tillbaka till den där besiktningsgubben också... haha... han blev inte godkänd när han var där sist        Matte uppskattade inte det, men jag tyckte det var rätt åt honom. Han är lite mallig ibland, den där Fabian.  Matte lovordar alltid honom, så han tror att han är nåt väldigt märkvärdig.    

  

Nu hade han en trasig damask (!?!?) och måste tillbaka och visa upp att han har fått en ny. Löjligt tycker jag... damasker..... vem har såna nu för tiden????

  

Men oj... nu höll jag på att glömma berätta det allra viktigaste av alltihop...


Igår jagade jag TRE katter här inne på vår tomt.    Ja, dom kom inte i en klump allihop, utan vid tre olika tillfällen kom det främmande katter tassande på MIN gräsmatta. Jisses vilken turbofart jag kan få upp då....


Matte påstår att jag accelererar från 0-150km/tim på 0,001sek i såna lägen 


Inte så konstigt... det finns nästan inget som slår en häftig kattjakt....    

  

      



   


  


 
 
Malin

Malin

20 juli 2010 10:19

En sådan matte har vi idag också. Hon gjorde ngt dumt i går på kursen när hon skulle lägga spår åt mig och det straffar sig idag.
Men jag var skitaduktig både på spåret och uppletandet så hon är i alla fall nöjd med mig.

http://www.kvistagrans.com

 
Salza

Salza

20 juli 2010 10:25

Ja du Malin, vi håller ju alltid stilen, vi tjejer. Det är sämre med våra skruttiga mattar, vissa dar är dom ganska så oanvändbara ;)

http://www.tedsams.com

 
Kicki Björkemo

Kicki Björkemo

22 juli 2010 20:38

Ja Salza vi saknade dig i måndags.. Hoppas att din matte är bättre i ryggen.

http://kickilinaz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards