Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Och solen den bara skiner....

Av Flygmyran Salza - 18 juli 2010 09:45

   

Ja, det är varmt och solsken varje dag, och det är väl...  kanske... skönt. Fast det är lite tråkigt tycker jag...    


Vi badar nästan varje dag, och det är ju kul   men för övrigt gör vi ingenting.  Min matte är en vår- och höstmänniska och tycker inte alls om när det är så här varmt ute. Hon tycker också att det är lite tråkigt, för man orkar inte göra något... inget annat än sånt som hon kallar "måsten".


Och för oss hundar finns det ju inga "måsten" så vi gör inget alls vi....     

   

HA... sa husse igår till min matte.... i vintras klagade du på att det var kallt, och nu på att det är varmt.


Nej, sa matte då... jag klagade inte på att det var kallt, jag klagade på att det var så vansinnigt mycket snö så att man inte kunde ta sig fram någonstans, men jag klagade inte på att det var kallt!


Och det gjorde hon faktiskt inte, det kommer jag ihåg   Vi var ute på härliga promenader även de dagar då det var -25 grder ute.... brrr....


Nu är det nästan + 25 redan på morgonen och varken vi eller matte orkar med några längre promenader.   

  

   

Fast vi badar som sagt nästan varje dag.... häromdagen så valde matte en promenad där vi kan bada nästan hela tiden medan vi gårdet gillar vi!!!

   

Men idag muttrar hon om att hon är trött för hon sov dåligt i natt bara för att det var för varmt....  får väl se vad hon orkar prestera idag då.  Fast... att sitta på stranden och se oss simma omkring i vattnet är ju inte så våldsamt betungande förstås, det kanske hon orkar med.     

  

Hoppas ni har en bra dag idag...!   

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards