Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Flygmyran Salza - 8 juli 2010 09:28

Jo, det skulle väl vara att vi (eller matte rättare sagt) hittade ett nytt ställe för hundpromenader igår. Fast till och med hon blev lite tveksam efter en stund....


Det vimlade av stigar där. Kors och tvärs åt alla håll och kanter....    


Min matte skryter alltid med att hon har bra lokalsinne. Hon påstår att hon alltid "vet" åt vilket håll bilen finns och vartåt vi ska gå... men igår blev till och med hon lite tveksam.

  

Men hon fixade det.... hon höll rätt riktning och efter en timma ute i bushen skymtade vi lilla Fabian igen.


Det är kul med nya ställen, det tycker både Ibsen och jag    och matte också.

  

    

Idag ska vi ut och träna lite sök, men i morgon (eller nån annan dag) har matte lovat att vi ska gå tillbaka till det där stället och prova lite andra stigar.


Husse föreslog att hon ska testa och se om Ibsen eller jag hittar tillbaka till bilen, utan hennes hjälp.


Det är klart vi gör!!!! Frågan är väl bara om vi vill....    


Vi gillar att vara i skogen hur länge som helst, och vi knatar på framåt, framåt, framåt i full fart... så långt vi får.... inte vänder vi frivilligt tillbaka till bilen inte.     


Och det är mattes jobb att hålla reda på vart vi är.  Ibsen och jag håller koll på alla dofter och annat spännande, varnar för björnar och lejon och sånt.... och matte ska väl också ha nåt att göra tycker jag.

  

Men det är tur att det är sommar och varmt så att vi kan övernatta i skogen om vi (läs: matte) går vilse    

    

  

Det där med mattes lokalsinne, det är skumt det.   

   

Hon vågar inte gå spår i främmande skogar på tävling, för hon är rädd att vi ska gå vilse. Vart har hon gjort av sitt goda lokalsinne då, tro???


Fast då påstår hon att när hon hänger efter i en spårlina, då hinner hon inte se sig omkring och ha koll på varåt vi går och hur det ser ut runt omkring... jisses... hon får väl hålla korpgluggarna öppna då     det kan väl inte vara så svårt...?

  

Ja strunt samma.... hon är som hon är, min matte... lite allmänt knäpp så där.   


Undrar om jag får ett dopp efter träningen sedan?? Misstänker att jag blir lite flåsig när vi tränar idag 

  

Ha en härlig dag, oavsett vad ni gör..... ! Jag ska i alla fall lägga mig i skuggan en stund nu... och ladda inför träningen.

   

   


  


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards