Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Konstiga saker det finns....

Av Flygmyran Salza - 6 juli 2010 18:32

  

Häromdagen när vi badade så kom ju den här konstiga fågeln glidande bakom oss...


Och igår när vi var ute på promenad så kom det en sån här nerdimpande från himlen.....  

  

Ser ni honom? Han som hänger och dinglar där uppe?  Matte hade bara mobilen med sig, så det blev sisådär med fotandet, men både Ibsen och jag tyckte att det såg lite lattjo ut...     

   

      

Men idag när vi var ute, så såg jag inget konstigare än Gimzo...     han som är min släkting, ni vet.    


Vi var ute och badade... jättelänge...


  

 Men han är en liten lustig mikapär, Gimzo. Han gillar inte vatten så där jättemycket, inte så där som jag gör i alla fall   


Han tyckte det var kul att gnaga på pinnar och sånt, han....

  

  

Men han badade i alla fall. Och när våra mattar försiktigt klev  i vattnet och gick iväg jättelångt ut, då följde han med. Så då var han tvungen att simma lite, och han kunde simma jättebra.   


Kanske att han bara är lite för lat för att simma om han inte måste...? Fast lat är inte direkt ordet man tänker på i samband med honom förstås...   

   

Men jag sprang förstås i vattnet som en galning, och jag simmade också... så när det var dags att gå hem, då var jag faktiskt trött....  men Gimzo lurade mig till en liten jaga-lek på hemvägen i alla fall.


  


Och när vi kom hem så hämtade vi bara Ibsen och åkte nästan direkt ut på en prommis.... snacka om att jag fått motion idag.  Här är det minsann inga lata semesterdagar inte....   

   

   

Idag har det varit mulet nästan hela dan.... men lika varmt som "vanligt".  Det är tur att det finns så många ställen där vi kan bada när vi är ute, det blir lite svalare en liten stund då.   

  

Nu ska jag i alla fall vila resten av dagen....  det där stället där vi var och badade idag är ett sånt där ställe där det finns massor av sandbankar långt ut från stranden. Man måste springa i vattnet som når högt upp till bröstet.... och inte förrän man kommer jättelångt ut kan man simma.


  


Vet ni att det är megamycket jobbigare att springa i så djupt vatten än vad det är att simma?

Det vet i alla fall jag...  är trött i mina små ben nu.    



 
 
Kerstin

Kerstin

6 juli 2010 23:31

Tur att det finns vatten att bada i såna här dagar! (Men jag håller med Gimzo på en punkt...simma- nej tack!)

http://www.svartealgot.com

 
Lizzieonline

Lizzieonline

7 juli 2010 19:52

Vattentrask är mycket jobbigare !! Fråga mej som älskar att simma men fick ägna en massa tid åt att traska i Ultunas "akvarium" i vintras :-)) men nu ägnar jag mej mest åt diverse vattenlekar :-))

Har´e gott i sommarvärmen !

http://icelolly.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards