Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Flygmyran Salza - 5 juli 2010 09:20

  

Nu ska vi tävla snart Salza, sa matte för ett tag sedan. Nu är det upp till bevis om du lärt dig nåt... jag har anmält oss till två tävlingar.


Det e lugnt, morsan, sa jag då.... jag fixar det, det vet du väl. Lätt som en plätt för en liten Flygmyra...

   

Och så idag..... jodå, idag hörde jag att hon lämnade återbud till båda tävlingarna.    


Hon har inte vågat berätta det för mig ännu, men jag tjuvlyssnade när hon berättade det för husse i morse.   


Jag har ingen lust att tävla, sa hon... jag skiter i det.


Men inte frågade hon mig inte.... JAG har nämligen lust att tävla. Kan man möjligtvis få starta utan en matte i släptåg? Jag vet ju att jag fixar det där själv om det kniper.... matte är ju ändå oftast bara med för att frakta mig dit där vi ska träna eller tävla.


Ni vet.... en Flygmyra reder sig själv...      sjuttan också att jag inte har körkort    

   

Vi var ju på träningsdag i lördags, matte och jag. Varmt och soligt var det, men vem tror ni tränade kryp i nästan 30 min??? Jo, lilla jag förstås...


Och hon som höll i träningen envisades, liksom matte, med att jag kryper för fort. Herregud vilka sölkorvar det finns... 

  

Men jag hörde minsann vad hon sa till matte på slutet, jag....

  

Pressa henne inte för hårt för att få den där 10:an, sa hon... ni har ju en 9:a så som det ser ut nu, förstör inte den.  

   


HA.. säger jag om det..... där har jag kämpat och slitet i en halvtimma på årets varmaste dag för att tillfredsställa dom där tanterna... och det nästan helt i onödan.  JAG är nöjd med en 9:a i betyg...    om sen min matte vill ha en 10:a , då kan hon krypa själv tycker jag.

   

Det skulle vara ganska så kul i och för sig....      bröstet och armbågarna i marken hela tiden, och så inte för hög rumpa....  HAHAHA.... det skulle jag vilja se.   

  

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards