Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Flygmyran Salza - 27 juni 2010 09:24


Japp, nu har vi fått en cockerspaniel i huset igen. En svart-vit sak som far fram som ett jehu....  matte påstår att det är som i gamla tider när Samson fanns. Fast han var ju blue roan, han... fast dom flesta som såg honom, och inte visste bättre  , kallade honom svart-vit.

  

Fast... när jag råkade få syn på mig själv i spegeln för en stund sedan, så insåg jag att den där som matte hela tiden kallar för en cockerspaniel, det är jag det.

  

Det "råkade" återigen bli så när matte klippte mig igår.... cockerstuk för hela slanten.    Men det är praktiskt säger matte.... i alla fall nu när det är varmt och vi badar nästan varje dag.

  

   

Och häromdagen hörde jag matte säga till husse att det var som att se Samson igen, när hon såg mig komma bärande på min klöv ute i skogen, då när jag gått spår med Lina (ja, när Lina höll i linan alltså  ).  På håll såg jag tydligen ut som en liten blue roan cocker... knepigt.  

    

Men det är väl matte som blivit så gammal att hon går i barndom igen kanske... eller i alla fall är på väg tillbaka mot barndomen. Hon har väl backat åter till sin cockerperiod nu kanske.


Ska bli kul att se om hon tycker att jag liknar en boxer när hon så småningom är tillbaka till den perioden i sitt liv.    Hon hade ju bland de andra en riktigt, riktigt mörkt tigererad boxer med vita tecken... kanske att hon tror att jag är en boxer också så småningom.   


Hon är lite knäpp min matte.... men hon är min i alla fall.   

   

Idag skiner solen igen, med minsta lilla tur så får vi bada idag igen, men vi får väl se.  Det skulle inte sitta helt fel med ett litet träningspass också...


Vi får väl se... oddsen för att jag ska få som jag vill är inte jättebra, hörde matte säga att hon skulle sitta i solen lite idag, och att hon skulle hjälpa husse att klippa gräsmattan.  Inget av det innebär bad eller träning för min del...  


Hoppas ni har en fin söndag, och att solen skiner på er allihop!   

  

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards