Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Flygmyran Salza - 24 juni 2010 17:11

  

Massor av fåglar brukar vi se när vi är och badar... allt ifrån stora, fina svanar till en massa mindre saker som jag inte vet namnet på... men som ser ganska så kul ut när dom flaxar iväg.

   

Men idag kom det en sort som jag aldrig sett förr.... kolla vilken JÄTTEfågel som dök upp bakom ryggen på oss.     



Skönt att simma var det i alla fall.. och den där konstiga fågeln lyfte ganska så snabbt och försvann med ett jäkla oväsen... han blev nog rädd för oss    

    

     

Av Flygmyran Salza - 24 juni 2010 08:40


.... återvänder min matte till sitt normala liv igen. Hon är fortfarande supertrött påstår hon, men hon försöker i alla fall göra det mesta av såna saker  som hon brukar. Men det där med att böja sig ner, och att anstränga sig för mycket, det är hon lite försiktig med.

  

Men snälla Lina hade lagt ett spår åt mig igår... ett sånt där spår som luktar blod och som hade legat sedan kvällen innan, ni vet.... och sen gick jag spåret med Lina i snöret också... skitkul.    Jag har aldrig gått spår med nån annan än matte förut, så det var spännande.  Och den där älgklöven på slutet, den var smaskig...    


Sen så tränade vi lite lydnad också....  och det är ett jäkla tjat om det där krypet kan jag väl säga...    


Fritt följa ska man gå med svung... framförgående ska man gå bestämt och raskt, vid inkallningen ska man rusa i full galopp, apporten ska man hämta i flygande fläng och hoppet ska man göra med en jäkla fart (annars kan man bli hängande på magen över hindret   ) men krypet... där ska det gå i snigelfart...    


Ingen ordning på nånting säger jag om det...    

    

Idag skiner solen, och förutom att matte ska uträtta några ärenden så ska hon inte göra något alls sa hon i morse.  Fast det blir väl en massa ändå, det brukar det bli... och så ska hon ju ut med Ibsen och mig också, det får hon verkligen inte glömma.


Idag har jag tänkt att vi ska bada, hoppas att matte tänkt detsamma.      Ja... fast... HON behöver inte bada. Hon behöver bara serva Ibsen och mig med grejer att hämta ute i vattnet. Hon är en badkruka, så hon kan stå på torra land, hennes uppgift är bara att förse oss med en ständig ström av sånt som vi kan simma ut och hämta. 


Jag gillar att bada och att hämta saker i vattnet, men Ibsen... han är totalt galen han.... han är nog egentligen en förklädd utter eller nåt sånt.    

  

  


Matte påminner om att jag ska önska GLAD MIDSOMMAR till er alla... från oss alla... så det gör jag nu då!!!    Hoppas ni får mycket sol och många bad....!


      

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards