Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Flygmyran Salza - 20 juni 2010 17:15

  

Ja, matte påstod att jag måste ha fått i mig något åt det hållet idag när vi tränade.


Japp, ni hörde rätt... vi tränade.   Lydnad alltså... och det är nästan det roligaste jag vet.

  

Vi skulle egentligen bara hjälpa husse och Ibsen med lite jox, men matte tyckte att jag också skulle få göra nåt roligt... och det var bra!


Hon har ju inte så mycket ork ännu, min sjukling till matte... men vi körde igenom lägreklass-programmet och så några belöningsmoment från elitlydnaden.

  

Snacka om att jag var taggad...  äntligen, efter många, många veckors uppehåll fick jag göra dom där roligheterna igen.   

    

Matte påstår att jag är lite knäpp som blir galen av lycka över att få träna lydnad, men OK då... då är jag väl lite knäpp då.    

     

Det skulle nog inte blivit några höga poäng om det vore tävling, det blir det inte när hunden skuttar jämfota och slarvar  och har racerfart i alla lägen, säger matte... men kul var det!

   

Och min matte är lika knäpp som jag... hon tycker det är kul när jag är lite galen...   

   

  

Fast... nu ligger hon platt fall igen, hon är inte så mycket att ha nu för tiden, min matte    Blir utmattad av att träna lite lydnad...  isch....


Hoppas att hon blir normal snart igen....    

    

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards