Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Flygmyran Salza - 19 juni 2010 09:39

Här i huset vet man aldrig vad man blir utsatt för.  Har precis hämtat mig efter chocken som min matte utsatte mig för i början av veckan.   

  


Mitt i natten, helt utan förvarning, rusar hon och husse ut och försvinner bort i bilen, och sedan var hon borta...!!! De enda spåren efter henne var en massa blodiga handdukar och blodiga papper....    Husse kom tillbaka, men inte min matte    

  

Hon var försvunnen i flera dagar, och ingen berättade nånting för mig. Första dagen låg jag ute i trädgården, vid grinden, och väntade på att hon skulle komma tillbaka, men det gjorde hon ju inte.     


Eter ett dygn insåg jag att hon övergivit mig, och adopterade husse som min matte i stället. Jag såg till att Ibsen höll sig undan och la beslag på husse för mig själv.


Har man precis mist en matte, då har man väl i alla fall rätt till en alldeles egen husse, eller...??   


Ibsen förvisades från husses säng, den var ju min numera. Han är lättfostrad Ibsen, det räckte med några små morrningar så förstod han direkt vad jag menade.... Han fick hålla sig i hallen där han i alla fall kunde ligga och kika in på husse och mig när vi låg och myste i sängen.

   

Men trots att jag fixat till en stand-in för matte nu då, så var det i alla fall lite tomt efter henne.... så gissa hur glad jag blev när hon trots allt återigen dök upp här hemma.   

  

Hon är visserligen i ganska så risigt skick, men hon är trots allt min matte, så jag får väl stå ut med att hon just nu mest ligger och sover. Jag ligger för säkerhets skull i sängen hos henne och håller koll så att hon inte försvinner igen...

  

Och Ibsen är ju tacksam han också... han har ju fått tillbaka sin husse nu.   

  

Det är ganska så mysigt att ligga här i sängen med sin alldeles egna matte    Och idag spelar det ingen roll att det regnar som sjuttan ute, matte orkar ju inte vara ute i alla fall.   

  


   


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards