Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Flygmyran Salza - 5 juni 2010 18:59


Ibsen: Titta där! VAD är det där??? Nåt stort och brunt och lurvigt och så alldeles knöligt??? Salza!!! VAD ÄR DET FÖR NÅT????    


Salza: Vaddå för nåt??? Jaha, det där... det är bara en gammal maläten kamel!


Ibsen:  En kamel??? Vad är det för nåt... konstigt ser det i alla fall ut, den har ju en stor knöl mitt på ryggen, ska det vara så??? Och titta där då!!!  Vad är det där då??? En vit kamel???


Salza: Men vad är det nu då..?  Himla tjatande på dig.... ser du inte att jag är upptagen med att käka smaskigt gräs här???  Jaha där... ett lamadjur heter det där... kan spotta långt, men annars inget att ha.

   

Ibsen: Och där....? jaha... hundar låter det som. Fast dom ser ut som små råttor förstås... men dom låter som hundar?  


Salza: Klart det är hundar, det ser du väl...   strunta i det där nu, det är väl inget viktigt heller.


Ibsen:  Jooo då, det är jättespännande... titta där då? Jestanes... VAD är det där då? En svans i varje ände har dom ju ... konstigt....


Salza: Men herregud... vet du inget alls du???? Det är elefanter! Svans bak och snabel fram, inget märkvärdigt alls...


Ibsen: Joho, det är det visst  det. Det brukar ALDRIG finnas såna konstigheter här annars. Såna märkliga djur har jag aldrig sett förr...   och så dom luktar sedan då.... bläääh. Hade min husse känt den lukten så hade han skrubbat dom som en galning i såpa eller nåt...


Salza: Jaja.... strunta i det där nu, och stör mig inte mer när jag smaskar gräs!


Ibsen: Men Salza... det är ju JÄTTESPÄNNANDE!!  Och titta där då... en lång, lång rad med människor, dom blockerar ju hela vägen för oss. Nu kommer vi inte fram där...


Salza: Äsch... dom står i kö för att få titta på dom där djuren.... kom nu så slinker vi emellan, tränger man sig fram så går det bra.

  

Ibsen: Usch det är trångt... titta...  en tant nästan trampar på mig... och dom knuffas.   


Salza: Äh, du som är så stor... trampa tillbaka du... eller bit dom lite, då flyttar dom på sig.     

   

Ibsen: Äntligen igenom.... puuust.... men jisses så fort hon cyklar nu då, tanten...


Matte: Kom nu hundar.... nu drar vi hemåt, nu har ni fått se nog av cirkusen och alla djuren!

     


Av Flygmyran Salza - 5 juni 2010 17:22

  

Längesedan jag skrev nu... men livet är plötsligt väldigt tråkigt här i huset.


Det plockas och fixas och donas här hemma, och matte har helt tappat lusten att träna   En halvdan skogspromenad om dagen är vad hon erbjuder, inget annat. Och idag har hon dessutom varit och tittat på när sökkompisarna tävlade lydnad, och inte fasiken fick jag vara med inte.   

   

Nyss muttrade hon nåt om en cykeltur, vi får väl se om hon orkar fixar det. Hon har som sagt helt tappat stinget....     

  

  

Hoppas att ni har roligare mattar än vad jag har.... Här har hon gått och gnällt hela vintern och klagat på att det inte gick att göra något alls när det var så mycket snö. Nu är det solsken och gröna gräsmattor... och vad gör vi då, tro???


Ingenting alls....    

    

  

Nej, jag får lov att säga att jag är mycket besviken på min matte just nu. Hon håller inte alls måttet längre... funderar på om det kanske är läge att se sig om lite här i livet.... så här tråkigt ska man ju inte behöva ha det.    

  

Ha en riktigt trevlig, aktiv och rolig helg allihop.....    


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards