Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Måste nog be om adressen då...

Av Flygmyran Salza - 31 maj 2010 16:49

Nu när kennelmamman berättat vart min mamma bor, så ska jag skicka henne (min mamma alltså) ett Mors Dagskort nästa år.  Tänkte ju inte på det i år.... att det finns folk som vet sånt där med adresser och sånt....    

  

Men så orättvist att min storebror får bo ihop med mamma... och inte jag...   

  

   

Idag är det i alla fall solsken och ganska så varmt. Fast min knäppa matte sa till nån i telefonen förut att det var solsken och fint här, men inte så varmt. Och så gick vi ut på promenad sedan... och gissa om vi nästan fick värmeslag. Det var VISST varmt ute...    

  

  

Just nu är det väldigt fint ute, säger min matte. Hon blir alldeles lyrisk när häggen börjar blomma (luktar kattpiss säger husse   ) .... och när grannens japanska körsbärsträd spricker ut i lila blommor... och sen när syrenerna kommer, då är det som allra vackrast ute i naturen...  säger min matte alltså.


För min egen del är det skit samma vad som blommar eller inte blommar ute i grönsakerna. Bra att man kan bada nu tycker jag... och kul att man kan springa var som helst utan att fastna i snödrivorna.... .   


Och så är det ganska så skönt att ligga i skuggan på verandan...  eller i solen ute på gräsmattan...   men om det blommar eller ej, det kvittar mig!

  

   

Jag är nog bra i mitt ben nu förresten... känns bra närjag springer, och känns bra när jag har vilat efter springandet också.   Förut gjorde det ont när jag hade vilat och började gå, men nu är jag fit for fight igen...    

    

   

Idag har matte packat ner Samsons och Teddys alla prispokaler i en kartong. Och det behövdes en STOR kartong må ni tro...  men nu är det bara mina pokaler kvar framme i hyllan, och det tycker jag är precis som det ska vara   


Men man kan inte leva på gamla meriter sägs det ju.... och det får nog matte tänka på snart när det gäller mig också tror jag.

   

   

Idag när vi åkte iväg i bilen för att ta vår skogspromenad, då såg jag en katt som höll på att bli påkörd av en annan bil. Det var lite läskigt....

  

Även om jag gillar att jaga katter så vill jag ju inte att dom ska bli ihjälkörda..

  

Men vi mötte en bil inne i samhället... och strax innan vi möttes så dök det upp en liten röd katt vid sidan av gatan. Katten hade tänkt gå över gatan, men förstod nog inte att bilar är farliga... så den klev bara rakt ut i gatan.... och bilen vi mötte körde bara på i full fart och brydde sig inte om att bromsa.   


Katten klarade sig med bara nån millimeter till godo....det var taskigt gjort av den där bilen tycker jag. Tur att katten klarade sig....   men nån borde lära den att bilar kan vara farliga.

  

Nu ska jag ta en tupplur igen tror jag....  på kvällarna händer det inte så mycket här i huset.  

  


   


   




   


 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

31 maj 2010 17:48

Du får skicka ett mail så skall du få adressen. Men Salza är det inte väl varmt att ligga med huvudet under kudden? Fast det ser lite mysigt ut.

http://www.kvistagrans.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards