Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Mors Dag idag....

Av Flygmyran Salza - 30 maj 2010 17:00

... och jag vet inte ens vart min mor finns   ..... knepigt. Är det fler av er som inte har nån ordning på era mammor, tro?


I alla fall så har jag firat min matte (i brist på en mamma) med lite sökträning idag. Det var kul, sist fick ju inte jag vara med men det fick jag idag... tur det,  annars hade jag blivit lite ledsen.


Vet ni att alla hundarna i vårt pyttelilla sökgäng är riktigt duktiga    I alla fall säger min matte det, och då är det nog sant.   

   

Fast idag hörde jag matte säga att hon skulle testa hur lydig jag är. Och så klagade hon.... återigen! .... på att jag allra helst går upp i vind och jobbar därifrån sedan.

  

Så idag hade hon klurat till det, tanten. Ingen figge där, ingen figge där, ingen figge där och ingen figge där.....


Och hela tiden bevakade hon mig stenhårt. Så fort jag försökte ta ut svängarna lite för att utforska den där spännande vittringen jag kände lite svagt nerifrån hörnet på rutan, så ropade hon SALZA HIT! och då är det ju inget annat att göra än att pinna tillbaka till henne.


Men till slut var vi i alla fall i slutet av rutan och där fanns dom ju... figgarna.... och tubosten     Jag hade känt vittringen från dom länge, men idag skulle ju matte bestämma, och då fick jag inte springa dit förrän vi hunnit till slutet av stigen.


Knepigt... ska man göra ett effektivt sök eller ska man gå enbart på lydnad ute i skogen??? Det undrar då jag i alla fall....   


Hade jag fått bestämma hade jag hittat dom på första slaget... och sluppit allt det där springandet i värmen.   

    

   

Och om någon undrar så tror jag inte att jag haltar längre. Jag har inte så ont idag, och matte har kikat och kikat när jag går, och hon ser inte att jag haltar, så då gör jag nog inte det.    


Hoppas att det inte blir sämre igen, nu när jag rusat omkring i buskagen....


Och så har ju jag och Ibsen och matte varit på promenad sedan också.... och så har vi ätit, så nu ska jag ta en tupplur.   


Middagen var god idag, matte hade grillat och vi fick lite godis i maten... sånt som hon skär bort från köttet innan hon äter det... och det var smaskens!   

  


 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

31 maj 2010 10:36

Din mamma bor på Väddö hos din storebror. Så nästa år kan du uppvakta henne nu när du vet vart hon bor.

http://www.kvistagrans.com

 
Lina

Lina

31 maj 2010 15:14

Jodå, det är i Paint som de riktigt stora tavlorna målats :-D Att det gick bra ja! Hoppas att jag en vacker dag ska få Kerstin att springa tomslag lika bra som Salzan :-)

http://www.svartealgot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards