Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Det gick tyst och lugnt tillväga....

Av Flygmyran Salza - 28 maj 2010 08:44


..... igår, påstår matte. Gårdagens sökövningar alltså....


Undrar vad hon menar med det då???    


Jag fick ju inte följa med igår... försöker hon möjligtvis antyda att det är jag som brukar skruva upp delar av gänget, tro?   

  

Kan väl inte vara möjligt....? Lilla, tysta försynta jag....    

   

I alla fall så hade det tydligen gått bra för dom som hade turen att få vara med. Fast det spöregnade hela tiden....  men det hade jag struntat i bara jag fått vara med.    

  

  

Idag kan inte matte bestämma sig för om jag haltar eller ej, säger hon. Hon skulle ju kunna fråga mig... jag vet ju om jag har ont... men det gör hon minsann inte. 

    

Konstigt att matte ska bestämma om jag har ont eller ej....     

   

  

Och apropå det där med att låta.....  Jag är alltid tyst, eller i alla fall nästan alltid.   


Inget gnäll när vi ska ut, eller när jag väntar på maten eller så. Och aldrig något gnäll när jag jobbar, eller när jag väntar på att t.ex få apportera eller andra liknande roligheter.


Och matte brukar säga att hon är så glad för det... hundar som gnäller och låter i alla möjliga situationer är jobbiga tycker hon. Och det är inte så kul när man ska tävla med såna hundar...  matte påstår att oljud kostar poäng.     

  

Och jag sitter gärna i bilen och väntar medan matte uträttar diverse mystiska ärenden... går på bibblan, eller till apoteket, eller handlar mat, eller köper skor eller så. Nema problemas... jag lägger mig och sover en stund då.    

   

MEN... och här kommer det som är det stora "MEN":et enligt matte.... när matte lämnar mig i bilen ute i skogen, och roar sig med andra hundar där ute i buskarna... då protesterar jag.... HÖGLJUTT!!!!!   

    

   


Och det är väl inget konstigt med det???    Jag vill också jobba... hela tiden helst!!!


Och om min matte har kul ute i buskarna, då vill jag vara med... basta!!!   

   

Inte märkvärdigt alls tycker jag. Men matte smider planer säger hon.... hon vill inte höra mina vrål så fort nån annan hund jobbar och hon ligger figge ute i skogen...

  

Men det "problemet" är ju lätt löst om hon bara bekvämar sig med att fråga mig.


Låt mig bara jobba hela tiden, så är jag hur tyst och väluppfostrad som helst... "problemet" är löst, lätt som en plätt.   

    

     

Fast den lösningen köper hon nog inte.... hon ska alltid ha det på sitt vis, den där matten.   


Men det ska trots allt bli spännande att se vad hon planerar... men hon verkar ha glömt att jag inte är så lättlurad av mig.    

  

 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

28 maj 2010 09:45

Spruthalsband med fjärrkontroll kanske. Men tala inte om att jag sagt det. Nu finns det visst ett som vibrerar också när man skäller billigare men effektiva har jag nyss hört.

http://www.kvistagrans.com

 
Ingen bild

Salzas matte

28 maj 2010 10:28

Nja... jag tänker nog lite mer hitech ;-) Tror inte så mycket på de där halsbanden, inte till lilla Flygmyran i alla fall.
Ska berätta när jag testat....

 
Kennelmamman

Kennelmamman

28 maj 2010 18:23

Men Salza du skulle ju inte berätta för matte :-) Krya på dig och jag är mycket intresserad av hitechet sen.

http://www.kvistagrans.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards