Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Blev inget med det inte....

Av Flygmyran Salza - 27 maj 2010 08:07

  

Det där kommandorandet eller vad det nu var vi skulle göra... jag fick inte följa med!!!   


Matte lämnade mig hemma när hon åkte    och så kom hon hem sedan och sa att det gått så bra så! Hur kan det göra det när jag inte ens är med...???

  

  

Igår var i alla fall matte och Ibsen och jag ute på en riktig långpromenad, jättekul är det när vi gör sånt.    Vi gick jättelångt i skogen, och matte hittade en stor sten där hon tog kort på oss.




Och även om jag tog det försiktigt när jag skulle ner, så kanske det var då jag gjorde mig illa i ena benet, för idag har jag ont och är lite halt.     


Men den där stenen är inte så hög som den ser ut... går man upp på den från "baksidan" så är det lätt som en plätt att komma upp... och ner.   

   

  

Men matte påstår att hon såg tendenser till den där hältan redan igår kväll, och det är klart hon gjorde... jag hade ont redan då.   


Fast när vi går såna där långprommisar då är det inte så att vi flänger och far som vi gör annars. Då går vi bara... framåt, framåt, framåt....  och så stannar vi och utforskar en spännande doft här och där... sedan är det framåt, framåt, framåt igen.

  

Igår var det uppför hela vägen ända upp upp till toppen dit vi skulle... sedan var det nerför hela vägen hem förstås. Men matte muttrade hela vägen hem om att det är enklare att gå uppåt än neråt.


Det tycker jag också, i alla fall om man har ont i ett framben.... men jag kände inte att jag hade ont förrän vi varit hemma en stund och jag hade legat stilla och vilat.



Men min klantiga matte hade glömt det i morse... att jag hade ont. Så jag åkte med husse och Ibsen ut på morgonpromenaden i alla fall.  Det var inte så fiffigt...    

    

Så ikväll när vi skulle tränat sök så får jag stanna hemma, och hur kul är det då???       

  

 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

27 maj 2010 09:17

Nu hittade jag tillbaka hit. Stackars liten du som inte får vara med på sökträningen. Du får gosa med husse istället.

http://www.kvistagrans.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards