Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Tillbaka till ordningen....

Av Flygmyran Salza - 25 maj 2010 17:10

  

Min blogg är min igen... bra!

    

I går gjorde jag en god gärning.    Jag hittade en kampgrej som min träningskompis i söket hade glömt i skogen.


Det var när vi skulle ut på promenad, och matte sa att hon inte ville bära på den, så hon lät den ligga där bakom en gran i skogen när vi knatade iväg på vår upptäcktsfärd.   


En och en halv timma senare var vi tillbaka vid bilen, då hade vi gått en jättespännande promenad med massor av dofter och roligheter.


Ibsen och jag var ganska så trötta då, det var varmt ute, och vi hade jobbat hårt med alla nya, spännande dofter vi hittat.


Men matte satte in Ibsen i bilen, och så sa hon till mig att HÄMTA!... och jag tänkte bara en enda sekund, sedan drog jag iväg bort i skogen där jag kom ihåg att den där kampgrejen låg, och så hämtade jag den till matte.... för andra gången den dan    


Då sa min matte att jag var duktig....       

   

   

Idag har jag inte gjort några sådana bedrifter, men jag tror att min matte tycker att jag är duktig ändå. Vi tränade lite när vi hade promenerat idag... och det är så himla kul   


Matte säger alltid att hon blir på gott humör när hon tränar med mig, bara för att jag tycker att det är så roligt.... det smittar säger hon.    

  

Men vi jobbar med finslipningen nu, säger matte. Jag är ju en smart tjej, och jag kan alla moment jag ska kunna, men smådetaljerna är tydligen inte helt OK.... om matte får bestämma.   

  

Fast... smart som jag är så gör jag som matte vill när vi tränar. Då får jag leka med bollen, och jag får godis och det är himla kul alltihop.


Men när jag ska tävla sedan, då vet jag ju att det blir noll bollar och noll godis, så då är det inte så säkert att jag anstränger mig på samma sätt.   

  

Jaja, vi får se var vi landar i slutänden....

    

   

Nu ska vi snart ut och vara kommendörer åt nån... eller vad det nu var... skulle vi kanske kommentera nån..? eller var det kommendera...? Ja nåt var det vi skulle göra.... matte har nog ordning på det där hoppas jag. 

      


 
 
Kerstin

Kerstin

25 maj 2010 21:04

Hälsa kommendoran och tacka för hjälpen! Super att du hittade min kamplekis, skyller helt på min odåga till matte där. Herregud, hon kan väl lämna sina egna saker i skogen istället för mina!

http://www.svartealgot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards