Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Inte så kul idag....

Av Flygmyran Salza - 24 maj 2010 13:56


Fast dagen började ganska så bra trots allt...  matte och Ibsen och jag drog iväg på en lång promenad på ett nytt ställe. Himla spännande med nya ställen tycker jag....     


  

Och husse och Pecca åkte iväg själva dom....  och sen kom husse sent omsider hem utan Pecca.   


Det är nog därför husse och matte är ledsna idag... för att Pecca är borta. 

   

Matte påstår att Ibsen och jag ännu inte insett att Pecca är borta, men vaddå... borta??? Kommer han inte hem sen igen...?   Pecca har ju alltid funnits i mitt liv, han kan inte bara försvinna.... 

   

   

I alla fall så tänkte jag berätta om sökträningen igår.  Vi fick hjälp av två nya figgar igår (matte säger att jag ska passa på att tacka för hjälpen!   ) och så hade matte med sig en presenning som en av figgarna rullade in sig i.... himla kul var det... nästan som att hitta en kåldolme i skogen.    

  

Och igår var det inte så himla varmt, så igår var det full fart på oss allihop.

   

Fast vissa mattar, dom blir ju aldrig nöjda dom förstås..    Jag hörde nog snacket efteråt....   herregud.... tror dom att vi hundar är dumma på nåt vis??


Blåser det stark motvind så är det väl ingen idé att rusa ut och söka i buskarna, jag känner ju på långt håll att det inte finns nån där.  Det är ju bara dumbommar som går på sånt...


Till skillnad från mattar och hussar så har ju vi hundar en nos som funkar även på långt håll. Fast när matte envisades så drog jag för syns skull en repa ut i skogen ändå.... fast det fanns ju ingen där, det visste jag ju redan.    

   

Matte verkar inte så våldsamt på alerten idag, så det händer nog inte så mycket mer här idag   Tur att vi fick den där långprommisen i morse i alla fall...

  


  

   


   

   


  


 
 
Ingen bild

Annelie

24 maj 2010 14:35

Lilla fina Pecca!! Tänker på er i eran sorg!!!! Varma kramar från mig och hundarna!!!!!

 
Kerstin

Kerstin

24 maj 2010 15:51

Men så sorgligt fast för Pecca's skull var det nog bäst som skedde. Kram till er alla från oss.
Men du är rolig du kåldolmar i skogen :-) Här har vi två snart gamla kärringar blogginlägg kommer snart.

http://www.kvistagrans.com

 
stin@

stin@

24 maj 2010 17:18

Tänker mycket på er alla idag!
Vi fick ju faktiskt träffa goa fina Pecca.
Bamsekramar!!!!
Billy o Eddie hälsar också!

http://www.tansandtins.se

 
Anneli Blanc

Anneli Blanc

24 maj 2010 19:31

Tänker på Er
kramar
Anneli

http://www.blancocks.se

 
Ingen bild

Anna & tjejerna

24 maj 2010 19:56

Sååå tråkigt :(
Tänker på er.
Pecca har haft ett långt och bra liv tillsammans med er.
Kramar
Anna

 
Ingen bild

lenina_57@glocalnet.net

24 maj 2010 20:54

Vad tråkigt...tänker på er.Kram/lena och Isa

 
Ingen bild

Nina

25 maj 2010 09:50

Nu får Pecca hålla reda på en hel hög med cockerspaniels i hundhimlen, det kommer han att klara galant!
Kram från oss i Hållsta!

 
Ingen bild

Inga o Bellman

26 maj 2010 21:23

Det är så tungt när det oundvikliga till slut händer med våra älskade hundar. Men Pecca har haft ett långt fint liv och nu leker ha i hundhimlen!
Tänker på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards