Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Flygmyran Salza - 23 maj 2010 07:55

  

Man kan inte odla kycklingar på samma sätt som potatisar... visste ni det???

   

Matte förklarade det där för mig igår, när jag tyckte att hon skulle sätta kycklingar istället för potatis.    

   

Kycklingar finns inuti äggen, sa matte... och när det blir för trångt där inne så pickar dom hål på skalet och kommer ut.


Ok då... men jag undrar om matte fattat det där helt rätt  

   

Hon har ju massor av ägg i kylskåpet, och när hon knäcker dom så kommer det minsann inte ut nån kyckling därifrån.   

   

Visserligen är det ganska så gott, det där gula som rinner ut, men inte är det lika smaskigt som en kyckling inte.

  

Ja, inte vet jag... min matte har lite dåligt reda på sig ibland, så hon har nog rört ihop det där med kycklingar och ägg tror jag....    


Strunt samma.....

   

   

Igår, när matte sent omsider hade gjort allt det där hon skulle göra här hemma i trädgården, då fick vi äntligen en cykeltur i alla fall.

  

På ett sätt är det himla kul att springa bredvid cykeln, men på ett annat sätt är det roligare att gå en promenad.

  

Man hinner inte riktigt undersäka alla dofter man känner när matte cyklar. Visserligen springer vi oftast lösa så vi hinner sniffa en liten stund, men det blir aldrig så där ingående...

   

Fast det är förstås himla kul att springa....    


Igår mötte vi en liten valp av samma sort som jag, men matte stannade förstås inte... synd... hade varit kul att hälsa på den där pyttesaken.

  

Och när vi åkte genom skogen så skrämde vi en tant med två hundar. Vi sprang så fint så, alldeles bredvid mattes cykel, men när tanten såg oss komma så tog hon sina hundar och sprang till skogs...    Undrar om hon trodde att vi skulle äta upp hennes hundar?


Eller var hon kanske rädd för att hennes hundar skulle äta upp oss???

  

Det såg i alla fall ganska så fånigt ut när hon stod där och försökte gömma sig och hundarna bakom ett buskage.   

   

  

I alla fall så sov jag resten av pingstaftonen sedan när vi kom hem.    Det tar på krafterna att hålla jämna steg med nån som har två dm längre ben än jag själv, kan jag berätta. Då gäller det att ta ut stegen rejält.... 

  

Idag regnar det lite, och vi har redan varit ute på promenad, så nu händer det nog inte så mycket på ett tag. Passar bra det... bäst att vila ordentligt, vi ska träna sök i kväll hörde jag matte säga.        

   

      

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards