Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Inget nytt under solen....

Av Flygmyran Salza - 22 maj 2010 09:15

  

Smart att sätta en sån rubrik på ett blogginlägg, säger matte.... då är det ingen som bryr sig om att läsa     Och då kan man skriva vad som helst utan att nån får reda på det...     

   

Men enligt vår nya vana här i huset så skriver vi ju bara snälla, ofarliga saker i bloggen numera... antagligen därför så många struntar i att läsa den... inga skandaler längre...   

   

  

I går hade jag i alla fall en jobbig dag. Matte gjorde kycklingspett som hon grillade. Och ni vet.... jag och kyckling... jag längtade och längtade och längtade... men dom där spetten var inte till mig.    

  

Jag fick visserligen smaka lite i alla fall, men alldeles för lite....   

   

  

Och idag ska matte sätta potatis säger husse     Potatis...!!?!?!?  Varför kan hon inte plantera lite kyckling istället? Det skulle jag gilla....   

   

  

Ingen träning så långt ögat når har det varit heller... bara en kort cykeltur blev det igår. Hon börjar tappa greppet, tanten....     

       

  

I går på morgonpromenaden  så provade i alla fall Ibsen och jag en ny parfym vi hittade ute i buskarna. Vi tyckte den luktade helt OK, men husse uppskattade förstås inte doften (han är lite sparsmakad den där hussen), så när vi kom hem var vi tvungna att bada.    


Och matte som badade oss var skitförbannad.... där gällde det att stå stilla kan jag tala om...   

    

  

Nu väntar jag på min tur till kloklippningen. Husse fixar våra klor varje lördag, och så borstar matte tänderna på oss.  Helt OK för min del... allt som går att äta ni vet...   och den är ganska så god, den där tandkrämen.   

  

Ibsen väntar på sin tur, han också.... men han har sprungit och gömt sig han... dörren står öppen ut, och han stack för en stund sedan. Jag och Pecca, som är exemplariska hundar, vi väntar ivrigt på vår tur, vi.... det är ganska så mysigt att bli ompysslad.   

  

  

Sen hoppas jag att det händer nåt kul idag, det var länge sedan nu. Det är pingstafton idag, säger matte... men det spelar väl ingen roll.  Eller... rättare sagt... desto  större anledning att göra nåt kul...     

  

   

Hoppas att ni alla har en fin pingsthelg.... själv hoppas jag som vanligt på en lyckad kattjakt i solskenet   

  


   

  

  

 
 
Kerstin

Kerstin

22 maj 2010 10:55

Inte konstigt att du inte lyckas ta ngn katt som du siktar :-) Ha det bra i solen passa på och njut och gräv upp potatisen matte sätter fast berätta inte att jag sagt det. Men nått kul skall du väl ha.

http://www.kvistagrans.com

 
Wilda

Wilda

24 maj 2010 13:12

Vilken trevlig blogg du har

http://pargas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards