Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Flygmyran Salza - 20 maj 2010 09:29

  

Här försöker jag vara hjälpsam och sällskaplig, och så missar jag dagens absoluta hödpunkt tack vare det....     

  

Jag ska berätta.....


Matte, Pecca och jag var ute på morgonpromenad idag.... och när vi kom hem så skulle matte fixa lite på tomten, och då tänkte jag hjälpa till.... jag är ju så där hjälpsam och snäll, jag...     

   

Så matte och jag städade bort lite vissna kvister, drog upp några maskrosor och klippte ner en ros som dött under vintern.


Och när det var gjort så gick vi runt och plockade upp bajshögar på tomten. Det var inte så många i och för sig, men matte har ju ingen ordning på sig och vet inte riktigt var dom ligger, så hon får gå över hela tomten och kika....  och för sällskaps skulle går ju jag med då förstås.    

  

   

Gamle Pecca hade gått in i huset och lagt sig.... men matte lämnade dörren öppen så att han kunde komma ut till oss om han ville... vilket han inte ville...    

  

  

I alla fall så plockade matte upp alla högar hon hittade, slängde dom i bajstunnan och så gick vi runt huset för att gå in och hålla Pecca sällskap...


Och när vi kom till framsidan av huset så såg jag den.... KATTEN....!!!        


Och vet ni vad????  Den där eländes katten hade promenerat omkring på vår gräsmatta på framsidan av huset medan jag och matte var på baksidan av huset.... och jag missade den!!!    


Precis när vi kom runt hörnet så slank den genom staketet ut på garageuppfarten.   


Men det fanns en massa dofter kvar på gräsmattan efter den... så jag la in turbon och drog runt i dom där doftstråken för att se om det kanske fanns en katt kvar där.... kanske, kanske var dom två, och bara en av dom gick sin väg.

  

Men så var det ju inte    katten var borta, bara den där retliga doften fanns kvar.... och när jag sprungit runt, runt, runt i alla spår den lämnat efter sig på MIN gräsmatta, så var jag nästan snurrig i skallen.   

   

  

Men tänk så typiskt.... bara för att jag ville vara lite hjälpsam mot min matte så missade jag den där nedrans katten    

  

  

Matte påstår att det var tur, för det var den katten som gav Pecca en snyting häromdagen....    men vem bryr sig om det då???

  

Fast... det kanske var därför Pecca inte märkte att katten gick utanför dörren.... gamle Peca kanske "blundade" för att slippa se.... ?     

  

   

Men jag skulle nog fått katten på fötter jag.... eller på tassar eller vad det nu heter... här ska inte tassa omkring nån katt på min gräsmatta inte!    

    


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards