Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Matte har resignerat...

Av Flygmyran Salza - 19 maj 2010 09:09

   

... och inser att han, godingen, är utom räckhåll... och lika bra är väl det.  Hon har ju fullt upp med mig....      


Jag brukar påminna henne ibland... hon brukar ju alltid säga att det är lyxigt att bara ha en hund.....  det gäller att hon inte glömmer det.   

   

  

I går kväll var vi ute och tränade sök. Fast jag tror inte att mattarna var så himla nöjda... i alla fall inte två av dom.  

   

Dom påstod att vi hade dåligt tempo...     Haha, vill jag säga.... det var varmt som i en bakugn, och inte sjuttan har vi hunnit vänja oss vid det ännu.

  

Och inte nog med det, dom påstod att vi hade svårt att hitta en av figgarna också  

  

   

Men nåt kan man väl i alla fall begära av sin matte...???  Att lägga en figge längst ner/ut i ytterkant på vänster sida när vinden kommer snett uppifrån höger sida av rutan.... det kan väl nästan kallas lite småelakt, eller??

   

Och min matte hon är allra elakast av allihop, hon..... hon envisades med att jag skulle hitta den där figgen. Jag tycker nog att hon själv kan springa omkring i riset i den där värmen och leta,  om hon nu har tappat bort sina träningskompisar.    

   

   

En jäkligt stor ruta hade dom gjort, och långt mellan figgarna var det....  alltså var det långt mellan tubost-smaskandet också....    


Men vi gjorde så gott vi kunde, och så vitt jag vet, så finns det inga figgar kvarlämnade ute i skogen.      

    

Och OM det fanns någon vi inte hittade så hoppas jag att myrorna och myggen inte har ätit upp dom under natten.    

   

   

När matte var och handlade i går så köpte hon kycklingkorv åt mig igen... det var ju lite snällt, för sån korv är våldsamt smaskig. Hoppas vi ska träna lite idag så att jag får mig några mumsbitar....     

    

Men ni vet... eller det kanske ni inte vet... fast det gör ni nog...    matte tillhör dom där som gillar både livrem och hängslen.

  

Vilket innebär att hon vill vara bombsäker på vad jag kan, och vill, och inte kan, och inte vill, innan vi åker ut och tävlar.


En enda gång har hon frångått det, och då gick det därefter också. Det påstår hon att hon inte tänker göra om....    

   

Så nu är hon tveksam till den där tävlingspremiären... påstår att gårdagens träning visade att jag inte alls är tävlingsklar....   Jag fattar ingenting jag....???


Klart jag är tävlingsklar, det har jag varit i tre år nu. Och friskt vågat är hälften vunnet sägs det ju.  Men matte är en fegis med extremt stort kontrollbehov... så enkelt är det. 

   

Tyvärr så räcker inte mina fickpengar till anmälningsavgiften, annars skulle jag anmäla mig själv. Nu måste jag vänta på att matte ska hosta upp slantarna, så vi får väl se hur det går.    

    

   

Förresten... ni  har väl inte glömt att kolla igenom era bilder och videoklipp efter nån tokig bild att skicka in till den där tävlingen http://www.tokigastehund.se/  ??


Eftersom jag är en så extremt städad och välordnad tjej så har tyvärr inte matte några tokiga bilder på mig....   

  

Fast... här är en bild där jag i alla fall ser lite galen ut.... den är från förra året när vi tränade sök. Den gör mig inte alls rättvisa, men på tal om tokig, så....

  

    

Ha en bra dag.... och måtte eran dag innehålla antingen lite tubost, lite kycklingkorv eller åtminstone en liten kattjakt....     

    


 
 
Kerstin den långsamme

Kerstin den långsamme

19 maj 2010 12:02

Haha Salza. Du är rolig du! :-)

http://www.svartealgot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards