Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

I går hade jag kul... :-)

Av Flygmyran Salza - 16 maj 2010 12:07

     

Då var vi ute på promenad med en släkting till mig, och vi hade jättekul.   

Det var jättevarmt och soligt och vi fick bada om vi ville.    Det ville ju jag förstås... kompisen var lite harigare... han blötte bara ner benen han....  men vi hade kul i alla fall.


Fast vid ett tillfälle då vi lekte jaga gjorde jag en liten missbedömning....     


Tjong! sa det när jag i full fart körde in mitt lilla huvud rakt in i ett kullfallet träd. Blev lite snurrig allra först, men det gick över....   

  

  

Fast typiskt nog så hade inte matte  tagit med sig kameran i går, det har hon aldrig när jag vill det.... men idag har hon tagit kort.


Och idag har det hänt absolut ingenting alls.... men då fotar hon minsann.   

    

  

Ibsen har agerat "ramla-inte-ner-vakt" åt husse som varit uppe på taket och skrapat bort mossa från tegelpannorna.


  


Fast han (Ibsen alltså) tog en liten paus för att flirta med granntiken som löper. Tänk att han är så dum att han inte fattar att han nästan kan kliva över det där löjliga stängslet     



Och ännu fler kort tog matte på honom...förstår inte varför hon slösar med kort på honom när jag finns i närheten....   



Visserligen ser han väl ut som han ska eftersom han blev godkänd på en exteriörbeskrivning häromhelgen, men vaddå???  Han är ju bara en stor svart lufs, inget att fota....   

  

  

Tacka vet jag vackra Salzor.....  det är nåt annat det...   


Fast matte var lite taskig mot mig i dag, hon tog kort på mig när jag passade på att slappa en stund.   


Matte stod på verandan och strök kläder, och då passade jag på att lägga mig lite strategiskt så att jag kunde hålla koll på grannens katt trots att jag vilade lite.  



Och då blev matte lite nostalgisk och letade fram en bild från min allra första sommar, då låg jag nästan likadant när matte stod och strök...   



Fast har ni sett så pytteliten jag var då??? Men som ni ser så hade jag koll redan på den tiden....       

   

  

Vad som händer resten av dan har jag ingen aning om.... en promenad hoppas jag på förstås, men alldeles nyss spöregnade det här, och då vill inte min matte vara ute, det vet jag. 

  

Fast hon borde prova tycker jag.... ibland krymper ju saker och ting när dom blir våta...     

  


Det skulle kanske kunna vara möjligt att vi får träna en stund när vi går ut.. kanske... eventuellt....


Matte sa nåt om det hörde jag. Hoppas att hon inte hinner ändra sig, att träna är bland det roligste jag vet, det kan jag gärna göra hela långa dan om så är...    

    

   

Höll på att glömma en sak....

Matte ber mig tacka er som svarat på Veckans fråga...   

Om vi ska tro att såna där omröstningar funkar som dom ska, så har alla som har svarat, sagt att dom brukar småprata med sina hundar.


Tur det, tycker vi...  det blir trevligast så...     

  

  


   

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards