Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Pigg och vaken och redo för en ny dag...

Av Flygmyran Salza - 15 maj 2010 07:39

  

Klockan 05.15 imorse hade jag sovit färdigt. Matte påstod att det var mitt i natten, men det var ju ljust ute och husse och Ibsen var redan vakna och uppe.

  

Då tycker inte jag att min matte ska ligga och sova. För sover hon, då går inte jag heller upp....    


Men jag gör allt (men mycket hänsynsfullt) för att hon ska vakna ordentligt... pussar henne på örat...  stoppar in nosen mellan hennes huvud och kudden och ligger där och andas på henne...  lägger tassen på kinden på henne samtidigt som jag stirrar intensivt på henne....   och till slut ger hon upp och inser att det är lika bra att gå upp.    

  

Och nu har vi redan varit ute på promenad... det var 11 grader varmt här redan när klockan var 6 så det kan nog bli en bra dag idag. Kanske att vi till och med kan få bada när vi går ut på eftermiddagsprommisen...    

  

   

Men jag har ett klagomål på min matte.....


Hon har en vävd pläd på väggen....  ja, jag vet... plädar ska inte sitta på väggen, men min matte är lite så där tokig, hon har den som prydnad på väggen.


  


Och den är ganska så fin... men igår upptäckte jag att det inte finns en enda springerspaniel på den     En massa andra hundar finns det, och några spaniels också... men ingen av min sort.


Hittar ni nån springer där....?  Nej, tänkte väl det....  och ändå får den sitta där på väggen.... orättvist....   

   


Och som om inte det vore nog, så har jag upptäckt att hon har tavlor med andra hundar på väggen, men ingen på mig.  


Det är mina tidigare hundar, säger hon när jag frågar.... men varför ska man vänta tills hundarna är döda innan man har sätter upp bilder på dom??    


Alla tusentals bilder som hon har tagit på mig har hon liggande i datorn, där är det ju ingen som ser dom, vad är det då för nytta med dom?   

   

Husse har minsann varit till fotografen och tagit bilder på Ibsen, han....   och så har han en stor fin bild på Ibsen på väggen, tillsammans med Pecca och hans andra tidigare hundar.


Tänk så orättvist livet är...    

   

   

Och när jag ändå är igång och beklagar mig så har jag ännu ett klagomål.


Igår när vi varit ute i skogen, och var på hemväg, så stannade maatte på ett ställe där vi brukar träna lydnad.


Yiippiiee, tänkte jag... kul! Men gissa vad som hände...??   


Jag fick ligga alldeles stilla på gräsmattan medan matte tränade med den där bulldozern Ibsen..!!    

  

  

Jodå, det är alldeles sant... hon tränade en låååång stund med honom, och jag fick bara ligga där och titta på.


Visserligen sa matte att jag var duktig som låg där utan att flytta på mig... inte ens när Ibsen fick bollen som belöning.... men vad sjuttan hjälper det??  Det var tråkigt....!  och jag blev lite ledsen....    

  

Fast sedan blev det min tur också.... himla tur att hon inte helt glömde bort mig!   

  

Näe, nu ska jag slappa en stund.... husse har nyss filat klorna på  mig, så nu är jag nymanikyrerad (?) och redo för nya äventyr...    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards