Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Flygmyran Salza - 14 maj 2010 08:30

   

Jag gillar att äta precis allting...  och just tubost är en höjdare, nästan lika gott som kyckling och vissa delikatesser som man hittar ute i buskarna.   


Men tänk om det faktiskt fanns kycklingost...   då vore livet absolut fullkomligt 

   

        

Men matte har nog fått den där idén om tubost från andra sökekipage tror jag... eller hur det nu var...      


I alla fall så är det praktiskt, och så himla gott... jag slickar för glatta livet och sökfiggen trycker fram godiset så fort han hinner.... smaskens!!!


Sen på med korken och ner i fickan till nästa gång. En tub räcker lääänge...


Ändå från i höstas till och med.   Fast en av figgarna påstod att osten såg lite märklig ut när den ringlade ut ur tuben nu... men strunt samma... den var lika smaskigt god som i höstas i alla fall.    

  

   

Men matte använder tubost enbart när vi tränar sök. Lite synd tycker jag, men bättre det än inte alls.    

    

  

Igår hände det inte så mycket här.... en cykeltur med Ibsen och mig var allt som matte kunde åstadkomma. Och det är ju också bättre än inget alls... 

   

Men det gick lite trögt igår tyckte jag.... kanske berodde det på att vi varit ute i trädgården hela förmiddan och hjälpt husse gräva om potatislandet.


Men matte cyklar oftast på såna ställen där vi får springa lösa, och det är bra. Då kan man bestämma takten lite själv...   

  

  

Men Ibsen har dålig "cykla-med-Barbro-disciplin" hörde jag att matte sa när vi kom hem.


Men det har inte jag....   Jag vet att när matte säger "nu svänger vi" då ska jag sakta farten lite för då ska matte vrida framhjulet åt ett annat håll.  Saktar jag inte in då, då blir jag ju nästan påkörd...


Och när vi möter folk och hundar, då ska jag springa Fot vid sidan av cykeln, då slipper matte stanna och koppla mig.


Och om jag vill stanna och lukta på nåt intressant, då måste jag lukta snabbt så att matte inte hinner för långt bort. Och när jag har luktat färdigt, så måste jag skynda mig ikapp matte igen.


Och jag måste alltid hålla mig på ena sidan av vägen där vi cyklar... inte springa kors och tvärs hit och dit...

  


Allt det där kan jag, för matte och jag har cyklat ganska så mycket. Ibsen är van att cykla med husse, han... och då är han alltid kopplad, så han kan inte alla mattes regler.

  

Men vem vet... även en riesen kanske kan lära sig....     

  

  

Idag vet jag inte vad som händer här i huset. Har nyss varit ute på morgonpromenaden med husse och de andra killarna, så nu ska jag vila lite.

  

Träffade på en hare ute... som jag INTE jagade... tänk att det kan vara jobbigt att INTE jaga också    

  

  

Förresten... måste berätta....


Igår när jag var inne hos matte, och de andra hundarna var ute med husse här på tomten, då kom det en katt in på vår tomt.


Yeeaaahh, sa gamle Pecca som är 1:e Kattvakt, och så drog han dit... trodde att katten skulle göra som dom alltid brukar när han kommer ångande.... vända och springa.


Men tji fick han... katten satt kvar och gamle Pecca fick sig en snyting rakt i facet av katten...    

  

Attans också att jag missade det....  att man aldrig kan vara på rätt plats vid rätt tillfälle   

   

  



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards