Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Tji fick hon.....

Av Flygmyran Salza - 12 maj 2010 08:30

  

Min matte har inte stor tilltro till mig, hon     Fast igår blåste jag henne rejält....     

   

Det blev äntligen sökträning, och det är så himla kul!    


Tänk er att få springa så fort ni nånsin orkar ute i skogen, hitta snälla människor, apportera en rulle till matte och sen få käka tubost... kan livet vara bättre???   

  

  

Fast igår trodde matte att hon skulle lura mig. Jag har hört att hon har muttrat nåt om att "undrar vad som händer om hon har rullen på sig och får göra några tomslag? Tar hon rullen då kanske, bara för att vara till lags...? "

   

Så jag var lite förvarnad igår när hon hängde rullen i halsbandet när vi tränade.

   

Ut i buskarna i en himla fart, skitkul som sagt.....


Och där, där luktar det människa... fast... ingen där... så jag drar vidare.... och så ropar matte och jag måste in till henne då... synd! tänkte ta ett ordentligt race...


Iväg ut igen på andra sidan.... där lukar det också människa... i den där gropen.. men ingen där heller ... konstigt..??   Jag drar vidare..... 


Och nedrans... nu hojtar hon igen... måste dit då förstås... attans...     

    

Men jag får springa ut igen... kul, kul... full fart i buskarna, men nu hittar jag inget ställe där det varit nån. Letar och letar, men nada....


Vidare på andra sidan igen... ingen där heller...... in till matte som snabbt tar bort rullen från halsbandet... och så ut igen.


Och där... där!!! hittar jag en gubbe..... tar rullen och drar till matte.


Släpar med henne ut till gubben som har tubosten, och där blir det kalas.   

   

När jag käkat färdigt (alldeles för snabbt om ni frågar mig) så drar vi iväg ut på stigen och jag får leta på andra sidan igen... ingen där.... ska det finnas nån här matte???


JA! säger matte.... sök! OK då... drar iväg i racerfart igen.... ingen där...? luras hon, tanten...?     


Jag letar lite till....  och där! där finns det en människa till... yippiiieee... mer tubost.     Måste  bara hämta matte först...    

     

  

Sen var det tyvärr slut på springandet.... tråkigt...      det fanns inga fler gubbar i skogen sa matte.


Men... jag springer gärna ändå... gubbar eller inte gubbar... det borde hon väl veta     

  

   

I alla fall så blev både matte och jag nöjda med dagens träningspass. Jag för att jag fick springa så mycket, och matte för att jag lät bli rullen som hängde i halsbandet... ja... lät bli den när jag skulle låta bli den alltså.    

   

Matte borde känna mig så väl att hon litade på mig.   Inga gubbar... ingen rulle! 


Jag vet det där nu....  gubbar - ta rullen - hämta matte och visa henne gubben - käka tubost.   

   

  

Och eftersom matte är som hon är, så går hennes funderingar så här nu då...:


Vad händer när hon (jag alltså!) inte får någon tubost vid påviset??

Hur får man en spaniel att avstå  (ska väl bara vara min knäppa matte som vill det???) från att gå upp i vind när den söker??

Hur många mil måste hon (återigen jag alltså!) springa på löpbandet före söket för att farten ska bli lite mer hanterbar??

Och hur får man henne (ni vet nu vem hon menar... jag alltså!) att avstå från att i vild glädje överfalla figgarna???

  

  

Inget att fundera över....  det är ju bara att fråga mig....:


Utan tubost - inget jobb!

Upp i vind går väl varje smart hund, man hittar figgarna mycket enklare då!

Räcker med en mil... eller ingen.... strunt samma, springa i skogen orkar jag alltid!

Vaddå överfalla...??? Lite pussar ute i buskarna är väl mysigt...?     


  

Alla frågetecken uträtade... bara att köra, matte!     

   

   

PS. Glöm inte den där frågan där till höger....    

   


   


 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

12 maj 2010 09:37

Hon har inte mkt tilltro till dig din matte. Klart du fixar allt det är jag säker på och hur många springrar foxar det du gjort redan. Så kör bara Salza skall du se att det går bra.
Jag har svarat på frågan och fick samma resultat som alla andra.

http://www.kvistagrans.com

 
Ingen bild

Anette m grabbarna

13 maj 2010 12:17

Att du är en speciell hund Salza det förstår jag och nu förstår jag att du är än mer speciell..
Älskar tubost!! : )
Har aldrig hört någon hund som tycker om det och kanske för att de aldrig fått prova
,,suger du på tuben eller trycker matte ut på din tunga..? ; )
Ni är för rolig din matte och du: )
Är det så att du gillar att äta precis ALLT?
Kram Anette med grabbar

 
Jennie, Felix & Robin

Jennie, Felix & Robin

13 maj 2010 18:22

Hej!

Vår hemsideadress verkar ha lagt ner, så här kommer vår nya - spara den istället! :) http://springer.ejneroos.se/

Mvh Jennie, Felix & Robin

http://springer.ejneroos.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards