Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2010 18:35


.... det där kursandet.  Precis som jag sa... vänta och vänta och vänta och vänta....


Det hjälper inte att matte säger att det alltid är så på kurser.... jag får väl tycka vad jag vill om det i alla fall.    

  

Matte tycker också en del säger hon, men eftersom det här är min blogg så får hon hålla det för sig själv.    

  

  

För min del vill jag bara säga en enda sak till henne... som man bäddar får man ligga.     Att gå på kurs ihop med 8 jaktspaniels kan bara innebära en enda sak för vår del....  det borde min matte veta.   

   

  

I alla fall så har vi haft solsken hela helgen... men det har varit kallt ändå. Idag klev vi omkring i snö ute i skogen... så det är inte riktig vår ännu inte.

   


Vet ni att jag har bestämt mig för att inte flytta. Jag hörde att den där killen som tyckte att jag skulle flytta hem till honom inte gillade att såna som jag sprang omkring ute i skogen bara för skojs skull, så där vill jag inte bo.   


Jag gillar våra skogspromenader.... dom vill jag inte gärna gå miste om.  Kanske är det så att min matte inte är så dum ändå....    fast det beror ju antagligen på vem man frågar förstås...    

   

   

Nu är det i alla fall så att det inte händer nåt mer här idag... matte har ingen lust att göra nåt mer säger hon, så då får jag väl vila igen då.     

  

  


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards