Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Flygmyran Salza - 5 maj 2010 14:27

... påstod min matte att hon hittade idag när vi var ute på en cykeltur.


Men hur jag än kikade och kikade så såg jag inga små möss....  bara en massa små björklöv som började kika fram, men matte såg musöron hon... konstigt...     

  

Och så blev matte så där löjligt lycklig igen nu då.... hon hittade blåsippor!  Det har hon aldrig lyckats med förut, inte så här nära hemma i alla fall... men nu såg vi massor!


  


Och för en dryg vecka sedan såg vi massor av vitsippor.... så nu börjar nog matte också tro på att våren är här... kanske.

  

  

Det var en hyfsad cykeltur matte bjöd på idag....  en lång vända genom skogen, och sedan vidare på en cykelväg där jag fick springa lös. Matte har fullt sjå att hänga med mig när jag får springa lös och själv bestämma farten.    

   

  

  

Nu ska jag i alla fall vila en stund medan matte fixar med middan och så....  tyckte att jag hörde att vi skulle ut och träna i kväll, då måste jag ju vara på hugget igen.

  

  

Tjosan svejsan på er... hoppas att ni också har lyckats jaga en katt idag!!    




Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards