Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Jag visste väl det!

Av Flygmyran Salza - 4 maj 2010 19:32

    

Härligt välmusklad, med finfina muskler...! Och helt jämn på båda sidor i bakdelen.... och bra musklad i fronten.... hon är i fin form!


Så sa veterinären till matte idag, men det hoppas jag att hon redan visste.


Och den där vaccinationen, ni vet...  det var ju bara en spruta i nacken det     alltid lär man sig nåt nytt.


  

Men veterinären passade på och klämma och trycka både här och där när jag ändå var där...   och visserligen tyckte jag att jag hörde nåt om "ett drygt kilo eller så".... men det var nog bara inbillning.   

   

  

I alla fall så har min päls blivit lite mjukare och blankare sedan matte köpte den där dyra fiskolja. Jag får sånt i maten varje dag nu, och tydligen gör den nytta.


Och inte vet jag om mina ögonfransar växer extra bra av den där oljan, för häromdagen fick matte klippa lite på dom... dom nästan hängde ner framför ögonen på mig... och så kan jag ju inte ha det.    

  

  

Men jag visste väl att jag är i bra form    Det spritter och hoppar i hela kroppen på mig, och allt vad vi kan tänkas företa oss är skitkul!


Det där löpbandet är nog ganska så bra det....   även om det inte är lika kul som att springa ute i skogen.  Veterinären tyckte att det var fiffigt att använda ett sånt, och trodde att det var en del av förklaringen till att jag är i så bra form.



Nu väntar jag bara på att matte ska få ändan ur vagnen och se till att jag får användning för alla mina muskler också....      



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards