Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Det regnar idag....

Av Flygmyran Salza - 4 maj 2010 09:44


I alla fall pyttelite... men det har regnat i natt tror jag för det finns vattenpölar ute. Fast dom går jag helst runt, jag blir ju våt om tassarna annars     

  

Matte påstår att jag är lite fjompig med sånt... trots att jag älskar att bada. Men jag begriper inte alls vad hon menar...???     


VARFÖR ska man kliva ner i smutiga vattenpölar när man kan gå runt?

  

Att bada är ju nåt helt annat det... det gjorde jag igår när matte skällde på mig för att jag såg ut som en hel jordhög sedan jag grävt efter sork... då skuttade jag ner till vattnet och sköljde av mig.    Men det är som sagt nåt helt annat än smutsiga vattenpölar det....


Och jag tror att matte tycker det är bra att jag är sån, trots att hon kallar mig fjompig...   

  


Igår var jag med matte när hon skulle hjälpa några andra att träna sina hundar. Och då får man stå ut med både det ena och det andra må ni tro.


Då använder hon mig för att visa hur man INTE ska göra.... har ni hört så tokigt..?      Jaja, hon visar hur man SKA göra också förstås... men det där med att jag är sån där "gör-inte-så-här-modell", det gillar jag inte alls.    

  

Men jag fick min chans att hämnas må ni tro....

  

Matte hade ställt en plastburk med kycklingkorv-bitar på ett bord. Och så hade hon sagt till mig att ligga och vänta en bit därifrån.... och det gjorde jag, hur snällt som helst..... jättelänge.... 


Och så småningom fick jag lov att röra på mig igen....  och gissa vem som snabbare än blixten stack iväg till burken med kycklingkorv??     Och ännu snabbare än blixten åt upp alltihop....?

  

Och det gjorde jag naturligtvis enbart för att hjälpa matte så att hon skulle få chansen att visa dom andra hur man som matte och husse gör i en sån situation. Men min klantiga matte missade förstås den chansen, hon bara skrattade   

   

Kan ni förstå hur jag, med en sån matte, har lyckats bli Lydnadschampion?? 

  

   

Idag hörde jag hur matte ringde till nån och sa att jag skulle vaccineras. Inte för att jag vet vad det är, men det lät inte så himla kul...  men vem vet, det kanske kan generera en godisbit i slutänden. Och allt som slutar med en godisbit är helt OK tycker jag....   


  

Igår var det annars en hektiskt dag för lilla mig. Pecca och jag och matte vara ju först ute på en lång morgonpromenad, sedan fick jag leka med min nya leksak en lång stund i trädgården.


Den är klurig den där grejen... ibland måste man bli lite förbannad på den för att den ska spotta ut godiset tillräckligt fort..    och jag blir faktiskt lite trött av det där jobbet... no free food ni vet    

  

  

Och sedan fick jag springa jäääääättelänge på löpbandet, tungan hängde som en lång slips på mig innan matte var nöjd      Men sen fick jag som väl är vila en stund innan matte drog iväg med mig ut igen....


Det var då jag skulle vara förevisningsobjekt, och innan dess så gick vi en promenad matte och jag... och när vi sedan långt om länge kom hem, så hade killarna i huset redan gått och lagt sig.

  

Gissa om det var skönt att hoppa upp i mattes säng och sova sedan....   

Fast i morse var matte lite sur när jag väckte henne....   För min del är det helt OK att gå upp klockan 5... förstår inte alls varför matte alltid ska sova längre än så...     

   

  

Vet inte vad hon har för planer för idag... min matte.... men jag hoppas att det blir nåt kul i alla fall. Det hoppas jag ju varje dag, och ibland blir det så, och ibland inte....    


Det borde vara varje hunds rättighet att varje dag, helst ett par gånger om dagen, få göra något som är riktigt, riktigt roligt.  Roligt för en hund alltså, inte bara för en matte....    

  

   



  



 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

4 maj 2010 17:03

Vet du Salza att det såg jag redan när du var 6 veckor ung att du inte ville gå i vattenpölar. Jag tog ju me ddig och din syster till skogen och på vägen var det vattenpölar. Chili sprang mitt i och du gick runt. Tydligen sitter sånt djupt så hade din matte velat ha en hund som gillade att plaska i vattenpölar så var det ett felköp hon gjorde :-) Men hon är nog ganska nöjd trots allt hoppas jag.

http://www.kvistagrans.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards