Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Flygmyran Salza - 3 maj 2010 09:39

  

... släpade matte omkring på kameran i morse. Hon tog med den för hon trodde att vi skulle få se några rådjur, men så blev det inte.


Rådjuren går där varje gång matte inte har kameran med... men idag höll dom sig förstås borta   


Synd tycker jag... det är kul när dom skuttar iväg, dom där långbenta sakerna...

  

Så dagens bilder är inte alls nåt spännande...  frånsett alla intressanta dofter så hände det absolut inget alls...



Matte hittade lite snö som hon var tvungen att fota... som om hon inte fotade tillräckligt med snö i vintras då...        Men hon påstår att det är bevis... för att vintern inte är över ännu...




Det enda jag hade att roa mig med var det gamla vanliga sork-letandet. Fast det har varit dåligt med fångsten i år....     



Annars så är ju en färsk sork ett lagom litet mellanmål tycker jag...  men nu kanske jag får leka med den där godisgrejen idag igen, och då blir det ju lite extra tilldelning där i alla fall.

  

   

  

Men vet ni att matte har börjat köpa kycklingkorv åt mig som träningsgodis. Det är miljoners gånger godare än vanlig korv....    


Men samtidigt som  hon har den där jättegoda korven så har hon blivit så himlans petig också.    


"Vi måste fixa till lite småtjafs" säger hon, och så krånglar hon som sjuttan när vi tränar.


Alltså.... göra fort och snabbt och lätt... och så hit med belöningen i en himla fart sen... det är min melodi det.  Det där millimetertjafset som matte har fått för sig, det gillar jag inte alls.


Och inte matte heller egentligen, och hennes tålamod är inte jättestort... om man säger så....    så det gäller att man är lite skärpt när hon kommer igång med sina idéer.

  

Fast... skärpt är ju mitt andranamn... vass som en knivsegg, det är jag det.... så det fixar sig nog...    

  

  

Jag ser i alla fram emot när vi får träna sök igen... då är det inget tjafs om millimetrar inte... där kan man röja lite som man vill    

   

Och i går hörde jag att min veliga matte äntligen bestämt sig för när vår tävlingsdebut i sökskogen ska ske.... det ska bli spännande det...  och kul! 


Men det är ganska så långt kvar, så vi hinner nog träna många gånger innan dess.

   

  

Tjosan svejsan på er....   hoppas veckan blir bra!

  

  


  


     

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards