Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Huset finns kvar....

Av Flygmyran Salza - 1 maj 2010 08:30


Det blev ingen brasa för mig igår, så alla hus i området står kvar oskadda   

  

Det enda roliga som hände igår var att vi tog en skogspromenad på ett ställe där vi inte varit sedan i november förra året.    Det är ju skit till lång vinter när det dröjer fem månader innan snön har smält såpass att man kan gå där.


Och ändå fick vi då och då pulsa i ganska så djup snö där inne i skogen.     Fast idag regnar det, så nu kanske den allra sista snön äntligen försvinner....

  

  

Idag hörde jag matte säga att hon ska åka och titta när en av mina kompisar tävlar... och att jag nog skulle få stanna hemma..  ?!?!?!?    


Hur orättvist är inte det då? Det är ju min kompis, inte hennes....  jag protesterade vilt, och då skyllde hon på att det inte var nåt kul för mig att bara stå stilla där i regnet.


Ha, sånt vet väl inte hon nåt om...  vi hundar är ju inte alls lika pjåskiga och ömtåliga som ni människor.     


Jaja, vi får väl se....   om jag ser tillräckligt ledsen ut när hon börjar bylta på sig sina kläder så ångrar hon sig nog och tar mig med. Hon är lite känslig för såna där ledsna spaniel-ögon, min matte...      

   

   

Nästa helg ska jag i alla fall få gå kurs, det händer inte så ofta.  Hoppas att det är en kul kurs, kul för mig alltså....  fast jag tycker att det mesta är kul.   

   

   

    

Matte läste ett bra blogginlägg för några dagar sedan, sa hon....  Där funderade man över just det där att vissa hundar tycker att en sak är roligt, och andra hundar tycker att samma sak är urtråkigt...

    

       

Min matte påstår alltid att vi hundar tycker att sånt är roligt som våra mattar och hussar tycker är roligt. Gillar inte matte lydnad, då gillar inte hunden lydnad heller... gillar inte matte att jobba i skogen, då gillar inte hunden det heller...


Fast det där sista tror jag inte alls på. ALLA hundar gillar att jobba i skogen, det tror jag i alla fall....  även om deras mattar och hussar inte gillar det.  


Men lydnad gillar säkert inte alla hundar.  Jag skulle nog inte tycka att det var så kul med den där petiga lydnaden heller, om inte matte gillade det så skarpt.


När matte har kul, då har jag också kul.... och så får man ju massor av godis.... mums...     

   

  

Min matte påstår alltid att vi hundar är egoister ut i klospetsarna. Vi gör bara sånt som lönar sig, säger hon... 


Fel, tycker jag.... vi gör ju alltid allt vi kan för att vara våra mattar och hussar till lags...  att det sedan genererar en eller annan korvbit, det är ju bara en självklarhet...


Och ju mer korv, desto bättre jobb... det är min slogan.

   

   

Ingen gratismat, säger matte.... inget gratisjobb, säger jag....  men på nåt vis så brukar vi få ihop det där, så att vi båda två blir nöjda i slutänden...     

   

  

Nu ska jag påbörja min övertalningskampanj för att få följa med matte när hon ska åka till den där tävlingen. Om jag hela tiden smyger efter henne med min allra mest bedjande blick och en slokande svans, då ändrar hon sig nog tror jag....  hon är ganska så blödig min matte    

  

  

Tjingeling på er! 

  



 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

1 maj 2010 16:32

Hjälpte det med spanielblickarna? Vi brukar inte kunna lura vår matte med sådana trix men så är hon stenhård också :-) Jo pyttsan gissa vem som sov på snedden i sängen i natt bara för att vi skulle ligga bra. Snacka går ju.Men tala inte om det för ngn. Förresten har vi vår här för vi har och fått bada.

http://www.kvistagrans.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards