Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Flygmyran Salza - 25 april 2010 14:48

   

Jo då, så här såg det ut i vår trädgård idag minsann.....


Vissa latar sig bara ......   



och andra jobbar och sliter.....  



Och dessförinnan hade Pecca som vanligt använt mig som nån sorts kamptrasa och leksak. Jag bara väntar på att han slita slita sönder mig som han alltid gör med alla mjukisdjur han kommer över...      



Äh, skojar bara... inte sliter Pecca sönder mig inte, men visst använder han mig som en liten kamptrasa ibland.       

  

  

Och så passade matte på med en liten gruppövning också.... gruppskick till rutan. Ett nytt moment enbart för dem som har flera hundar att träna...   



Förutom allt slitet i trädgården som lilla jag fick göra alldeles ensam    så har det varit en lugn dag idag. Vi får väl se om matte orkar masa sig ut på nån promenad senare idag kanske...    


Men det har varit varmt i solen hela dan idag, så jag väntar gärna till lite senare tror jag... bara hon inte glömmer bort det helt förstås...    

  

Nu ska jag i alla fall vila en liten stund efter mitt slit i trädgården....     


Av Flygmyran Salza - 25 april 2010 08:45


Nu är det solsken varenda dag... skönt!    Fast det är väl tur att morsan inte bokat in några tävlingar ännu för jag blir lite slö i all denna ovana värmen.    


Fast det beror kanske på vad man gör förstås... när vi strular runt på tomten här hemma då blir man lätt lite loj. Men vi var ute och tränade en liten stund i går kväll, och då var jag minsann inte loj, inte..


Matte är ju så barnslig så hon blir lite glad när jag är så där sprallig och lite tjosan svejsan... så ibland bjuder jag på det.


Duktig är jag alltid, säger matte... men det är inte alltid jag orkar bry mig om att vara så där lite extra taggad. Vissa dar känns det inte så angeläget, men så där varierande är det ju för människor också, så det behöver jag väl inte berätta om...    

  

   

Igår hade matte kycklingkorv med sig som godis... och det gillar jag!!!     För en liten bit kycklingkorv kan jag göra nästan vad som helst.. inom rimliga gränser förstås.   

   

Och det fanns fler som gillade mattes korvbitar igår....    

   

  

Nu hörde jag med mitt vänstra öra att mattarna pratade om sökträning i går, så nu håller jag tassarna för att det snart är dags för det också. Det är så himla kul att skutta omkring och leta gubbar i skogen... fast i vårt gäng är det ju mest gummor förstås    

  

  

Och när vi var på väg till bilarna fick jag äntligen chans att sätta den där nya ynglingen på plats också. Han är ganska så trevlig, men lite busig, så han behövde få veta vem som bestämde tyckte jag.


Matte la sig förstås i som vanligt, och han såg inte heller direkt ut som att han brydde sig om vad jag sa.... men jag kanske får en ny chans nån annan gång.


Busiga ynglingar ska sättas på plats tycker jag.....   


   

Nu har vi varit ute på morgonpromenaden, och det var skönt. Då blir man av med lite spring i benen och kan slappa en stund sedan.  Vissa dar är det väldigt mycket spring i mina ben...   


Fast matte tjatar alltid om att det är så skönt att jag kan ta det lungt när det inte händer något... vaddå då???  finns det inget att göra så finns det inte. Då är det lika bra att slappa och samla krafter till kommande äventyr. 

  

  

Och apropå äventyr.... när jag sitter här och skriver nu så finns det en sån där reklamgrej som hoppar omkring  i kanten på skärmen.... 


"Boka en jorden-runt-resa och få en ryggsäck på köpet!"


Undrar hur många som just nu får infallet att boka en sån resa just för att få denna fantastiska ryggsäck...?   


Åh... en sån ryggsäck har jag alltid velat ha... jag bokar genast en sån resa, då får jag den gratis och sparar massor med pengar... hurra!!!   

   

  

Matte vet att jag gillar ryggsäckar... det finns alltid en massa roliga saker i dom... men hon nekar i alla fall bestämt att boka en sån resa åt mig.

Taskigt tycker jag...    

  

  


   



  


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards