Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 23 april 2010

Av Flygmyran Salza - 23 april 2010 14:53

   

Ja, förutom den kommande middan så är det slut på aktiviteter för idag säger matte.... i alla fall för mig.


Bara för att hon är slut och kaputt så behöver väl inte jag vara det också?    Fast.... lite trött är jag allt...     

  

Det är jobbigt nu innan jag vant mig vid att det är vår ute. Helt plötsligt så är vi ute i friska luften nästan hela dan.... så var det inte för nån vecka sedan.

   

Fast idag har vi inte cyklat nåt, vi har tränat lite, och sedan tog vi en runda i motionsspåret.... ni vet, där man inte får ha lösa hundar.    


  

Och matte var så nöjd när vi tränade... ibland så tycker jag det är kul att överraska henne, så idag gjorde jag allting precis exakt så som hon vill att jag ska göra.


Bäst hon passar på och njuter idag, för jag vet inte när jag tänker göra om det nästa gång.... det kan dröja länge....

   

   

Men det blev lite flåsigt att träna idag. Solen sken.. och det snöade (!)... och det var ganska så varmt.  Det är man ju inte heller van vid ännu....


Men matte gick i bara en tröja så hon tyckte nog också att det var varmt, trots att hon inte alls gör speciellt mycket mer än att kommendera mig hit och dit.


Skulle vara kul med ombytta roller nån gång....     

  


Idag fick matte för sig att testa mig på alla olika moment som börjar med att jag ska ligga ner.


Hon påstod att det var för att jag ibland (obs! bara ibland!! ) börjar krypa bara hon rör på fötterna.... utan att ha sagt något kommando...    

  

  

Så nu varvade hon fjärrdirigering, inkallning och kryp. Allt i syfte att jag skulle börja krypa när hon rörde på sig för att lämna mig.... så att hon skulle kunna skälla på mig förstås.    


HA... min matte tror att jag är mindre vetande     Som om jag skulle gå på nåt sånt...?  Nej, då får hon nog vara fiffigare än så, min matte.


Naturligtvis så förstår jag vilket moment som väntar... det har matte talat om på flera olika sätt, utan att ens öppna munnen. Men sånt tänker hon inte på... nej då, det är enbart mitt fel allting...    

  

Herregud... lite träning av mattar skulle nog inte skada det heller....     

  

   

Nu ska jag tassa ut i köket och så om det går att få middag lite tidigare idag... det suger lite i magen tycker jag...     

  

   




Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards