Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Flygmyran Salza - 22 april 2010 17:04

  

Fast idag är det Ibsen som fyller år     Han ska föreställa vuxen nu, den där lille fjanten. Matte påstår nämligen att man är vuxen när man är 3 år gammal... fast jag för min del håller en slant på att Ibsen alltid förblir en liten skitunge.    

  

   

Idag har vi varit ute i trädgården och hållit koll på husse och matte igen. Nån måste nämligen kontrollera att dom inte fuskar när dom krattar och donar, man vet aldrig vad hussar och mattar kan ta sig för om man inte bevakar dom.    

   

  

Och sen har matte och jag varit ute på en cykeltur idag också. Jag gillar det skarpt... att få springa bredvid cykeln alltså   


Och så får jag springa lös för det mesta, det är bra. Då kan jag stanna och kissa om det blir nödvändigt, och känner jag nån spännande doft så får jag stanna och undersöka den. Sen lägger jag på ett litet extra kol och springer ikapp matte igen...     

  

   

Igår kväll var vi ju ute och tränade en stund. Och då var det en ny hund med... nån som jag inte alls känner och som jag inte ens fick hälsa på.   


Det var ganska så taskigt tycker jag...   Det var en hund av samma ädla ras som jag, och han var också duktig. Det hörde jag att alla mattarna sa.... och det är väl klart... är man en springer, då är man duktig, så enkelt är det!    



Matte funderar på att köpa ett stativ till videokameran nu i alla fall. Hon påstår visserligen att det är hemskt att se alla fel vi (vaddå vi??? hon, ska det vara ) gör, men måste ju trots det erkänna att det är himla nyttigt att filma när vi tränar. 


Jag passar oerhört bra som filmstjärna, så jag tycker förstås att vi ska filma mig, men som vanligt är det väl matte som bestämmer kan jag tro.   


Vi får väl se, hennes pengar brukar ta slut fort, dom brukar sällan räcka till allt som hon... och jag ! ...   vill ha.    

  

  

Nu har jag inte så mycket mer att skriva om idag.... matte har fortfarande inte bestämt vad/när/vart vi ska tävla så jag kan inte berätta om det heller. Hon bara velar hit och dit, det är absolut ingen ordning på henne...    


Det kommer säkert att hinna bli höst innan hon bestämt sig för vad vi ska göra... och då är tävlingssäsongen nästan slut...    


Tänk om hon ändå kunde låta mig bestämma, jag vet precis vad jag vill...   

  

  

Tjingeling på er... hörs snart igen!






Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards