Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Flygmyran Salza - 15 april 2010 17:21


...kennelmamman Kerstins inlägg så kan jag ju berätta att enligt min matte så är jag helt perfekt. Så det är bara att buga och tacka kennelmamman som i sin visdom ordnade till detta...     

     

    

Totalt felfri och världens bästa hund, säger min matte att jag är.... och jag skulle väl ljuga om jag påstod att hon har fel   


Av Flygmyran Salza - 15 april 2010 08:36

  

Var det nån som gick på det där med att jag inte mår riktigt bra???  Nån mer än matte alltså....     


Hungrig är jag förstås alltid, men det är väl min lott här i livet hädanefter kan jag tro.. men dåligt mår jag definitivt inte.


Trodde att det skulle generera lite mer mat i matskålen om jag betedde mig som att jag var lite sjuk, men där hade jag ju fel. Inte ens mat som jag skaffade själv fick jag äta, trots att jag tyckte att jag verkligen lyckades med att spela en hängig och trött liten Flygmyra.    

  

   

Men igår när matte o husse sa att vi skulle åka ut och träna, då insåg jag att min suveräna plan att gestalta en svältande, sjuk Flygmyra skulle spricka.


Det är så himla kul att träna, så inte sjuttan går det att försöka låtsas vara sjuk då inte...    

  

  

Och matte påstår alltid att hon blir på bra humör av att se mig träna.    Inte för att det alltid går så himla bra, utan bara för att jag är så himla glad och pigg och alert, säger hon.    Då kan jag ju inte svika henne....

    

    

   

Igår fick Ibsen och jag träna växelvis, och som vanligt tyckte min matte att jag var duktig   


Det är spännande att vänta i bilen medan Ibsen tränar. När det blir min tur sedan, så påstår min matte att jag är alldeles galen.    


Och det kanske stämmer...  mycket hopp och skutt blir det i alla fall, men när min matte säger Fot! då sitter jag sekundsnabbt som ett litet ljus vid hennes sida, redo för nya uppgifter.

  

  

Ibland så hör jag hur matte funderar på om det där är inlärt eller medfött. Ja, min förmåga att blixtsnabbt kunna fokusera och koncentrera mig alltså....  


Matte och jag började ju träna direkt när jag var liten valp, kanske har det betydelse? eller kanske det är medfött?? 


Men å andra sidan så påstår matte att jag var en sjövild, alldeles galen liten valp... så det vete sjuttan om det är medfött    

  

  

Och i går när vi tränade på den där kuliga rutan... då trodde nog matte att hon skulle sätta mig på pottkanten, men där fick hon tji minsann...


Mitt uppe i min rusning fram till rutan så kommer det två tjejer gående. Och dom gick inte vid sidan av rutan, så som matte trodde att dom skulle göra, utan dom gick rakt genom rutan.    


Så när jag var framme i rutan och matte ropade Ligg! åt mig, då snubblade de där två tjejerna nästan på mig.


Men det var ju inget att bry sig om tyckte jag... deras eget fel om de hade ramlat, det var ju min ruta!


Jag hade full fokus på matte... det ska man ha när man tränar!  Det finns alltid en chans till en godisbit om jag har det....  eller i allra bästa fall så får jag leka med snörbollen en stund    

  

  

Jag är ganska så nöjd med att jag har lyckats lära min matte att hon alltid ska belöna mig med något gott/roligt när jag gör som hon vill.    

  

Så länge hon sköter sin del av avtalet, så kan jag nog tänka mig att göra som hon vill... trots att hon har mycket konstiga idéer för sig.    

   

  

Nu ska jag ta mig en tupplur i alla fall.   Morgonpromenaden och frukosten är avklarade sedan länge, och nu finns det inget att göra på en stund.

  

  

Förresten...  morse hade jag den nästan... kattkraken...    men hon slank under staketet som vanligt... nedrans också att jag är så stor att jag inte kommer under det där staketet    

  




Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards