Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Flygmyran Salza - 14 april 2010 11:50

  

...framför datorn, det är inte nåt kul, det.     


Ja, det är inte jag som suttit där om ni nu trodde det. Jag får nästan aldrig låna datorn... Det är min matte som suttit där i flera timmar och uppdaterat nån hemsida av nåt slag.   


Nu är hon äntligen klar och då passar jag på...

  

Fast.... det enda jag har att berätta idag är att jag nog inte mår riktigt, riktigt bra.    


Jag vet inte egentligen, för jag har aldrig varit sjuk, men matte påstår att jag verkar lite trött, och inte riktigt mig själv.    


Undrar vem jag är då, då??? Jag kan väl bara vara mig själv... eller??

  

  

Men som sagt... inte vet jag... igår släpade matte med Ibsen och mig på en megapromenad, och inte var det jag som gick saktast av oss tre inte...    men jag måste nog ändå hålla med matte om att det är himla skönt att sova.     

   

   

Men jag tror ju att alltihop beror på att jag får för lite mat. Man måste äta mat för att få energi, det vet jag!


Idag på morgonpromenaden tänkte jag få mig ett litet proteintillskott, men husse la sig förstås i och förstörde alltihop.    


Efter att ha använt min eminenta nos till det som den ska användas till, så hittade jag två precis lagom ruttna sorkar som jag tänkte käka upp som ett litet kosttillskott.  För att få lite mer energi, ni vet.....     

   

Men så blev det ju inte, för en gångs skull var husse lite på alerten och förstörde alltihop.   

   

  

Och nu har jag förbrukat mina sista ynkliga krafter på att skriva det här.... nu ska jag lägga mig och sova igen, så kan dom sitta där och oroa sig för att jag är så trött och oengagerad.   


Det är ju deras fel som nästan svälter ihjäl mig....    

   


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards