Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Flygmyran Salza - 13 april 2010 14:58

   

...är att på promenaden hitta årets allra första, små förskrämda tussilago     tittar ni noga så ser ni dom kanske...

  


Det finns nog hopp om en vår i år också... kanske...    

   

   


Av Flygmyran Salza - 13 april 2010 13:04


   

Nu har matte fått besked om att vi kommer med på den där jaktkursen om några veckor.   Det var himla bra det, matte blev glad och nöjd, och då blir livet lite lättare för mig också    

  

  

Och då, Kerstin (nej, inte du, Kerstin kennelmamma... hunden Kerstin menar jag) då ska jag lära mig allt om hur man jagar katter.


Tur att det anordnas kurser i sånt, för jag har ju inte lyckats fånga nån hittills, trots alla mina djärva försök.    

  

Jag är liiite förvånad över att matte tänker lägga ut pengar på att lära mig jaga katter, hon brukar inte vara så himla glad när jag gör det....  men jag tänker inte protestera, bara tacka och ta emot.    

  

  

Nu hoppas jag att veckorna går fort så att det snart blir dags. Och så hoppas jag att dom har många snabba katter på lager, för jag har tränat länge och är redan ganska så duktig... om jag får säga det själv.     

  

  

Men sen, Kerstin.. efter jaktkursen... då tar vi dom!     

Av Flygmyran Salza - 13 april 2010 08:25

  

Antingen händer det inget alls, precis som det gjort (eller inte gjort... hur blir det nu då, tro...??)  alla månader nu under vintern... eller också händer allting på samma dag.  Hon är lite knäpp min matte...

   

  

Igår gick vi en lång, spännande promenad på morgonen. Och eftersom skaren bar både oss och matte så gick vi på ställen där vi inte gått på flera månader...jättespännande var det!      Massor av dofter som skulle kollas....

  

Sen var vi ute på tomten i flera timmar i solskenet.... och så hade vi ett snabbt källarträningspass, och sedan var matte och jag ute och cyklade... nedrans så jag sprang må ni tro...   


Och sen, efter maten, när jag trodde att jag skulle få ta en tupplur i lugn och ro, då skulle vi ut och träna igen.


Jodå, det är alltid kul att träna, men matte kan ju inte förvänta sig racerfart på mina små ben när jag haft så mycket annat för mig före träningspasset. Då får hon faktiskt nöja sig med medelfart....    

   

  

En av mina träningskompisar ska faktiskt tävla ganska så snart, tävlingspremiär dessutom, och det ska bli spännande. Han är av samma ädla ras som jag, och till och med från samma kennel, så det kommer säkert att gå kanonbra.   

  

   

Och min andra träningskompis ska snart debutera i klass 3, och hon är så jäkla duktig så jag blir alldeles imponerad.    Där kan man snacka om arbetslust och tempo må ni tro.... och samarbetsvilja och följsamhet... och det trots att hon är en sån där "farlig" kamphund....       

  

  

Vad jag ska göra, det vet jag inte.    Det är ju matte som måste anmäla oss till tävlingar och sånt, och hon kan inte bestämma sig. Igår hade hon bestämt sig, hörde jag att hon sa.... men man kan aldrig säkert veta om detsamma gäller idag. Hon är en velepotta min matte....   

  


Fast idag ska vi tydligen få besked om vi kommer med på en jaktkurs som matte anmält oss till. Det var så många anmälda så alla kanske inte kommer med, och det vore ju inte så kul, men ganska så typiskt säger matte  


När det för en gångs skull är en kurs här i närheten....  och så kanske vi inte får vara med... inte så kul i så fall.   

  

  

Jaja... vi får se....  Nu ska jag i alla fall ta en tupplur en liten stund.   Vi har varit på morgonpromenad med husse nu, och det är lika bra att vila när tillfälle ges. Man vet aldrig vad min matte hittar på för nåt....     



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards