Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Flygmyran Salza - 11 april 2010 19:08


Idag ansträngde hon sig lite, tanten...   min matte alltså.    


Strax efter det att jag skrivit färdigt här i morse, så åkte vi iväg med Fabian.  Ja, Fabian är våran bil, men det vet ni väl redan kanske...

   

  

Vi skulle till en träningstävling påstod matte. Men det där med tävlingar, det är väldigt överskattat tycker jag. Att träna är kul, men att tävla är inte riktigt samma höjdare.

  

Fast i brist på annat så får väl det duga också.... och i dag skulle vi tydligen iväg på en sån där träningsgrej i alla fall.

  

  

Och det var en massa hundar där... och en massa folk. Och när det väl kom till kritan så var det inte så mycket jag skulle prestera... i alla fall inget som jag inte redan kunde ganska så bra.    

   

Behållningen för mig var nog mest att det fanns en massa spänande dofter där, och så fick jag leta reda på min boll när matte kastade den ut i djupsnön... det gillar jag kanonmycket.    


Behållningen för mattes del var nog att hon fick babbla med en massa människor...    


  

Skämt åsido... jag hörde att hon sa till nån på telefon sedan att "jodå, hon kan dom där momenten"... antar att hon syftade på mig, och att jag kan allting     

   

   

Men sen när vi kom hem... eller... när vi käkat middag och vilat en stund efteråt... då tog matte fram cykeln... och det gillar jag skarpt!!!     

  

  

Det var första gången för i år, och jisses så kul det var! Och det gäller att ta det långa benet före, för har man en långbent Ibsen vid sidan om som man ska hålla jämna steg med, då gäller det att ligga i....

  

Men även om det blev en rejäl tur, och även om Ibsen verkade lite trött det sista, så var inte jag ett enda dugg trött.


Jag hade kunnat springa mycket längre....  men har man en gammal orkeslös matte så får man ta såna där smällar ibland. Hon orkar inte alls så mycket som jag gör och vill....   

  

  

Nu känns det i alla fall som att det blev en ganska så bra dag trots allt. Nu ska jag slöa en stund, sedan ska jag tassa in till husse i TV-rummet. Där får jag ligga i hans knä när han tittar på TV och det är ganska så mysigt....    


Av Flygmyran Salza - 11 april 2010 09:40


Fast för mig var det morgon för länge sedan, men jag antar att ni snarkar och sover länge när det är söndag.   

  

Jag har avverkat morgonpromenaden för länge sedan, och idag var den bra! Det har varit kallt i natt, så snön höll att gå på och vi kunde springa hej vilt uppe på snön.... skönt att slippa gå på leriga, plogade vägar hela tiden.    

   

Jag har hunnit med en liten tupplur sedan vi kom hem också, och nu börjar jag bli redo för nåt kul. Hoppas matte har nåt sånt planerat idag...

  

   

Igår var det en sådär-dag...      Matte hade storstädning i bilen hela förmiddan, och sen fick vi visserligen en hyfsat lång promenad, men förutom det så hände det inget alls.

  

Matte hängde på mig den där sökrullen på promenaden igår igen. Och jag fattar ingenting jag...     


Varför ska den hänga och dingla där, när vi inte tränar sök???


Matte har ju talat om för mig att jag inte ska bry mig im den, så nu struntar jag i den. Den hänger visserligen i vägen ibland när jag ska nosa på nåt spännande, eller gräva efter nåt... och då får man putta bort den så att man kommer åt... men frånsett det så är den ju inget att bry sig om...  jag fattar som sagt nada...


Men matte verkar nöjd och det är ju bra... kan så lite glädja henne, så må det väl vara hänt då.     

  

  

Har för övrigt inget alls att berätta om.... det har som sagt inte hänt så mycket här på det senaste. Hoppas att matte taggar till sig lite idag, så att jag får göra nåt kul....

  

  

Tjosan svejsan...!     

    


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards