Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 5 april 2010

Av Flygmyran Salza - 5 april 2010 09:44


Fast husse sa nyss till matte att "hon bryr sig säkert inte"... 


Har ni hört nåt så dumt...???   Klart jag bryr mig!

Så sa han säkert bara för att han inte köpt nån present till mig    

  

  

Jaja, vi får väl se vad dagen har att erbjuda....     

  

   

Igår fick jag i alla fall träna lite, och det var kul. Matte har hittat ett ställe där vi är och tränar och där är det barmark, och så finns det en massa höga snöhögar där... såna gillar jag.   


När jag får bollen som belöning skuttar jag upp och ner på dom där högarna ända tills matte blir alldeles slut bara av att titta på mig... påstår hon...     

   

Men igår återgick vi till att träna lite elitlydnad... inte så kul tycker jag, men matte påstår att jag kan lägremomenten och att det blir tjatigt att träna bara dom. 


Tycker hon ja... jag tränar gärna vad som helst jag...    

  

  

I alla fall så har vi intensivtränat framförgåendet nu ett tag... och jag är suveränt duktig på det momentet nu      


Matte påstod ett tag att jag räknade meter, så igår fick jag gå hur långt som helst innan hon sa Stanna!


Och långt är verkligen långt när min matte kommer igång... jag hörde att hon sa till sin syster att jag gick framförgående i nästan 100 m.... åt båda hållen.... det ni!!!!  Det gör ni inte om...   

  

  

Ja, hon har en massa knäppa idéer, min matte... men vi har ganska så kul tillsammans i alla fall.    

  

  

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på, hoppas det blir nåt kul i alla fall.  Och hoppas att hon inte glömmer min present.... ännu har jag inte fått någon...    

  

Men jag har fått gratulationer på Facebook säger hon.... det var kul!!  Niger o tackar för dom    


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards