Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Flygmyran Salza - 4 april 2010 11:07


I MORGON FYLLER JAG ÅR!!!!   



Presenter    (helst ätbara sådana      ) kan lämnas när som helst under dagen. Är vi inte hemma, så är det helt OK att lägga dom på trappan...   

   

  

  

Av Flygmyran Salza - 4 april 2010 09:37

Idag hade jag en mycket bra morgonpromenad, matte såg mig inte på hela tiden vi var ute.    


Det var perfekt att vara svart-vit idag... massor av svart-vita (smutsiga alltså)snöhögar och snödrivor, och dessutom disigt och grått så man nästan inte såg nosen framför sig, Bättre kamouflage kan man inte önska sig....


Matte hade inte en chans att se mig där jag seglade fram bland de svartvita snöhögarna.   


Ni kan inte ens i er vildaste fantasi gissa vad jag hittade... och hittade på..   Lika bra att matte inget vet....   

  

  

Påskgodiset igår bestod av en ägghalva med kaviar på   Är det verkligen tillåtet att kalla sånt för påskgodis????


Visserligen var det gott, men jag väntade och väntade och väntade på det där smaskiga köttbenet, eller påsen med massor av smaskigt godis i.


Men jag fick ju vänta förgäves förstås..... måste säga att där blev jag besviken på min matte.   Hon brukar tillgodose min önskningar ganska så bra, men igår tappade hon stilen totalt...   en ägghalva...??? som påskgodis...??    



Hoppas era mattar skötte sig bättre......


  

Och inte fick jag tag i nån katt igår heller    Plötsligt var alla katter som bortblåsta... kanske nån av dom läser min blogg så att dom blev varnade...?


Inte vet jag, men jag ska i alla fall göra ett nytt försök idag igen....  jag SKA ha tag på en av dom där kattskrällena!!!      

  

   

Sen hörde jag matte säga att vi skulle träna idag, det ska bli kul!!   Fast vi längtar efter gräsmattor, både matte och jag. Det är inte riktigt lika kul att träna på asfalt...  fast skit samma... bara jag får träna så får det gärna vara både snöslask och asfalt.

  


Jag har nog krafter kvar så att jag kan skriva ner en liten rapport sedan när vi har tränat... matte brukar tröttna långt före mig nämligen.     

  

Tjolahopp på er....  nu ska jag ut och reka och se om jag hittar nån katt...    

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards